Justícia, Interior i Administració Pública

El telèfon 112 Comunitat Valenciana gestiona quasi mig milió d'incidents durant el primer semestre de 2021

03/07/2021
El telèfon 112 Comunitat Valenciana gestiona quasi mig milió d'incidents durant el primer semestre de 2021
- Durant els primers sis mesos de l'any la sala 112 ha rebut 1.375.358 te-lefonades i ha tramés 416.602 incidents
- Es redueix en un 10 % el nombre de telefonades respecte del mateix període de 2020 per la incidència més baixa de la COVID-19
- Durant els primers sis mesos de l'any la sala 112 ha rebut 1.375.358 te-lefonades i ha tramés 416.602 incidents
- Es redueix en un 10 % el nombre de telefonades respecte del mateix període de 2020 per la incidència més baixa de la COVID-19



El telèfon únic d'emergències 112 de la Generalitat ha rebut durant el primer semestre d'enguany 1.375.358 telefonades i ha gestionat 416.602 incidents.

La sala ha atés un 10 % menys de telefonades respecte del mateix període de l'any 2020, que va estar marcat per l'increment produït pels avisos relacionats amb la COVID-19.

La sala atén una mitjana diària d'unes nou mil telefonades i gestiona entre mil i dos mil incidents derivats. Més de la meitat dels incidents gestionats són d'índole sanitària.

Des de març de 2020, el 10 % dels avisos diaris relatius a la sanitat estaven rela-cionats amb la COVID-19, durant el primer semestre de 2021 aquests s'han re-duït a un 6 %.

El març de 2021, es van produir un total 221.699 telefonades, el 33,5 % menys que en el mateix període de 2020. El març de 2020, el mes en què es va iniciar la pandèmia, la sala va atendre 333.353 telefonades, el mes amb més volum de telefonades durant la pandèmia.

En el primer semestre de 2021, s'hi observa un descens en aquest tipus d'avisos que lleugerament ascendeixen en els mesos de maig i juny, amb 230.889 i 240.415 avisos per COVID-19, respectivament. Cal assenyalar que aquests me-sos coincideixen amb la fi de l'estat d'alarma, amb l'obertura de la Comunitat Valenciana i l'alçament del toc de queda.

El nombre d'incidents gestionats durant el primer semestre de l'any ascendeix a 416.602, una xifra que suposa 25.920 casos menys que en el mateix període de 2020. Quant a la classe d'aquests incidents, el percentatge més alt és sanitari amb un 67,1 %.

L'impacte de la crisi sanitària va provocar en 2020 un increment d'un 10 % d'aquesta tipologia d'incidents, que aquest primer semestre de 2021 s'ha reduït un 4,4 %.

El descens dels incidents relacionats amb la seguretat, la segona tipologia d'incidents més destacada, ha passat de suposar el 14,2 % dels avisos en 2020 al 13,8 % en aquest primer semestre de 2021.

Pel que fa als següents avisos més gestionats per la sala 112, accidents i incen-dis, ocorre el mateix, de suposar el 4,5 % i el 2,5 %, respectivament en 2020, han descendit a un 3,3 i un 2 % en 2021.

Galeria d'imatges