Hisenda i Model Econòmic

L'Agència Tributària Valenciana i ISTEC faciliten la presentació telemàtica de documents als interventors de gestió administrativa

16/07/2021
- El conveni de col·laboració s'ha signat amb l'Agrupació Tècnica Professional d'Interventors de Gestió Administrativa (INGESA)
- L'ATV autoritzarà als representants d'aquesta associació la presentació telemàtica de documentació fiscal dels seus associats
- El conveni de col·laboració s'ha signat amb l'Agrupació Tècnica Professional d'Interventors de Gestió Administrativa (INGESA)
- L'ATV autoritzarà als representants d'aquesta associació la presentació telemàtica de documentació fiscal dels seus associats



El Ple del Consell ha aprovat un conveni de col·laboració de l'Agència Tributària Valenciana (ATV) i la Societat d'Infraestructures i Serveis de Telecomunicacions i Certificació (ISTEC) amb l'Agrupació Tècnica Professional d'Interventors de Gestió Administrativa (INGESA).

L'objectiu és facilitar als ciutadans i les ciutadanes a què representen el compliment de les seues obligacions tributàries mitjançant la utilització de mecanismes de comunicació àgils, senzills, pràctics i eficaços que siguen legalment vàlids i reconeguts.

La signatura d'aquests convenis busca establir un marc general de col·laboració que articule i afavorisca les relacions entre la Generalitat i aquesta entitat, per a permetre-li, a través d'aquest conveni, que puga presentar per via telemàtica, en representació de terceres persones, autoliquidacions, comunicacions i altres documents tributaris.

En concret, podran actuar en representació dels seus associats i associades a través d'aquest conveni per a la presentació dels models 600 i 620 relatius a l'Impost de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats i la compravenda de vehicles usats. A més, també podrà fer-se efectiu el pagament de deutes tributaris a través dels mitjans telemàtics que es troben habilitats.

La Generalitat considera indispensable continuar fomentant l'aprofitament de les noves tecnologies i habilitant gradualment nous serveis d'integració i tractament automàtic de dades i de comunicació telemàtica.

Compromisos aconseguits per les parts

L'Agrupació Tècnica Professional d'Interventors de Gestió Administrativa haurà de mantindre actualitzades les seues credencials en el Registre electrònic de representants de la Generalitat per a poder exercir la representació de tercers davant dels diferents tràmits tributaris que realitzen, així com nomenar les persones encarregades d'aquesta representació.

Per la seua banda, l'Agència Tributària Valenciana autoritzarà les persones inscrites per a la presentació telemàtica, promourà la utilització del Registre electrònic de representants de la Generalitat i es compromet a difondre l'ús de la plataforma i les representacions associades als associats i les associades en els tràmits compartits amb altres administracions públiques.

La societat ISTEC, per la seua banda, serà la responsable de la gestió de les altes, les modificacions i les baixes de les persones col·legiades i proporcionarà l'assistència tècnica necessària per al desenvolupament del sistema. Igualment, haurà d'acreditar telemàticament les representacions inscrites d'acord amb el conveni.

La vigència inicial del conveni serà de quatre anys, i se'n podrà acordar la pròrroga per un període màxim de quatre anys en qualsevol moment anterior a la finalització del termini de vigència, així com ampliar-ne el contingut en relació a l'àmbit material de documents a què es refereix.