Vicepresidència Segona i Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica
Vivienda

Habitatge presenta als municipis els equips de treball de mediació social que treballaran en els grups d'habitatge públic

23/07/2021
Habitatge presenta als municipis els equips de treball de mediació social que treballaran en els grups d'habitatge públic
- L'EVha coordina el projecte amb els Serveis Socials municipals de nou localitats
- Aquesta setmana s'han desenvolupat reunions amb Alacant, Elx, Paterna, Benaguasil, Riba-roja de Túria, Paiporta, Picassent, Torrent i Massamagrell
- L'EVha coordina el projecte amb els Serveis Socials municipals de nou localitats
- Aquesta setmana s'han desenvolupat reunions amb Alacant, Elx, Paterna, Benaguasil, Riba-roja de Túria, Paiporta, Picassent, Torrent i Massamagrell



La Vicepresidència i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, a través l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVha), ha presentat aquesta setmana a nou municipis els equips de treball que, dins del pla d'intermediació social, la Generalitat posarà en marxa amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones residents en 38 grups d'habitatge públic de 22 municipis de la Comunitat.

Aquesta setmana, el personal d'EVha s'ha reunit amb els representants municipals i treballadors socials d'Alacant, Elx, Paterna, Benaguasil, Riba-roja de Túria, Paiporta, Picassent, Torrent i Massamagrell. En aquestes trobades s'ha coordinat el projecte amb els Serveis Socials de cada municipi per a establir les tasques que cal dur a terme.

A més, també s'ha aprofitat per a presentar els equips de treball als presidents de les comunitats de veïns i a les associacions veïnals, els quals han mostrat la seua satisfacció per aquest nou servei. En aquestes reunions han participat el director general d'EVha, César Jiménez, i el subdirector d'Intervenció Social, Mario Jordá.

César Jiménez ha destacat la importància d'aquest nou servei que s'emmarca en l'Estratègia de regeneració urbana que la Conselleria, a través d'EVha, està desenvolupant en el parc públic de la Generalitat.

L'objectiu és dur a terme una actuació integral dels habitatges públics en barris vulnerables en què hi ha factors de risc associats, mitjançant la mobilització de recursos econòmics, tècnics i organitzatius, i comptant amb la col·laboració de l'Administració autonòmica, els ajuntaments, les entitats sense ànim de lucre i els mateixos veïns.

En aquest sentit, Jiménez ha assegurat que aquests equips "ajudaran a fomentar la cohesió dels barris, millorar les administracions de les comunitats, vetlar per l'ús adequat dels elements comuns i, en definitiva, augmentar el benestar social dels residents".

El servei de mediació social atendrà 5.229 famílies que resideixen en 38 grups d'habitatge públic dels municipis següents: Alcoi, Alacant, Elx, Monforte, Novelda, Santa Pola, Paterna, Benaguasil, Massamagrell, Paiporta, Torrent, Sagunt, Riba-roja de Túria, Alfafar, Alberic, Algemesí, Picassent, Benifaió, Alzira, Sagunt, Borriana, Castelló de la Plana i la Vall d'Uixó.

Un equip de 60 professionals en administració de finques i treball social formen aquest servei, que durà a terme un acompanyament ampli a les comunitats veïnals en el procés d'autoorganització, gestió de conflictes i sostenibilitat social i econòmica.

En el cas de la ciutat d'Alacant, dos equips multidisciplinaris de deu persones treballaran en els grups de Mare de Déu del Carme, Miguel Hernández, Lorenzo Carbonell i Lomas de Garbinet. Pel que fa a Elx, quatre professionals coordinaran els treballs en el grup Los Palmerales.

Sis persones formaran l'equip de La Coma de Paterna. Per la seua banda, en tractar-se de grups d'habitatges més reduïts, un equip de professionals treballarà a Benaguasil i Riba-roja de Túria, un altre a Paiporta i Picassent i un altre per a Torrent i Massamagrell.

Funcions

Entre les funcions d'aquests equips estarà la creació d'un fòrum transversal col·laboratiu en cada grup en què es consensue un model d'intervenció comunitària, comptant amb la participació veïnal, recursos socials i teixit associatiu. Valorar la situació social de les famílies, administrar i gestionar la comptabilitat de les comunitats, controlar els accessos a zones comunitàries, comprovar el manteniment dels elements comuns i fer un seguiment del programa de regularització de subministraments són altres de les tasques que cal dur a terme.

De la mateixa manera, destacarà l'atenció personalitzada que tindran els adjudicataris d'habitatge públic perquè tinguen un bon nivell d'integració en el grup. Consensuar les normes de convivència veïnals a través de l'aprovació de reglaments de règim interior personalitzats, subscriure un compromís social en el bon ús d'un habitatge públic, desenvolupar estratègies enfront de la morositat, mecanismes de suport social i de conscienciació veïnal, seran altres de les comeses de l'equip.

Una novetat important és que hi ha un servei d'urgències de 24 hores per a atendre les incidències socials i jurídiques de manera presencial o telefònica.

La setmana que ve està prevista la presentació i la coordinació d'aquest servei amb els ajuntaments d'Alberic, Benifaió, Algemesí, Alzira, Sagunt, Alfafar, Borriana, Castelló de la Plana, la Vall d'Uixó, Monforte, Novelda i Santa Pola.

Galeria d'imatges