Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat

La Generalitat presenta a informació pública el projecte de duplicació de via de la línia 3 de Metrovalencia del tram Alboraia-Rafelbunyol

27/07/2021
La Generalitat presenta a informació pública el projecte de duplicació de via de la línia 3 de Metrovalencia del tram Alboraia-Rafelbunyol
- La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha aprovat el contingut que elabora Ferrocarrils de la Generalitat
- Aquestes actuacions estan incloses en el Pla de millora de freqüències de la xarxa de metro de València i la seua àrea metropolitana
- La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha aprovat el contingut que elabora Ferrocarrils de la Generalitat
- Aquestes actuacions estan incloses en el Pla de millora de freqüències de la xarxa de metro de València i la seua àrea metropolitana



La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha presentat a informació pública el projecte de duplicació de via de la línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) de Metrovalencia, en el tram que uneix les estacions d'Alboraya-Peris Aragó i Rafelbunyol, que elabora Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

El període d'informació pública s'ha obert, una vegada aprovat inicialment i segons el que s'ha publicat en el 'Diari Oficial de la Generalitat Valenciana' (DOGV) en l'edició del 26 de juliol de 2021.

Aquestes actuacions estan incloses en el Pla de millora de freqüències de Metrovalencia, presentat al començament d'any pel conseller Arcadi España, que permetran augmentar la freqüència de pas un 25 % en dies laborables i un 33 % en dissabtes.

Els projectes constructius de duplicació de via afecten en concret els trams que uneixen Almàssera i Alboraya-Peris Aragó; Museros i Albalat dels Sorells, i, finalment, el tram de Rafelbunyol i l'inici del tram urbà de Massamagrell.

A més, s'hi inclou un altre projecte que preveu la futura execució d'una nova subestació elèctrica de tracció i una nova connexió elèctrica, de manera que es puga garantir l'explotació en escenaris futurs, amb noves malles d'explotació i més freqüències de pas.

Els projectes constructius previstos permetran la creació d'encreuaments dinàmics entre estacions, la qual cosa permetrà l'encreuament en trajectes i no només en les mateixes estacions. D'aquesta manera, es podrà augmentar la freqüència i la fiabilitat de la xarxa i, per consegüent, augmentar la capacitat de la via i millorar el servei.

En l'actualitat, el traçat existent entre les estacions de Rafelbunyol i Alboraya-Peris Aragó està configurat en via única i disposa de vies d'apartat en les estacions (que funcionen com a estacions d'encreuament), de manera que es produeixen encreuaments estàtics entre circulacions ascendents i descendents en les mateixes estacions.

L'execució d'aquest conjunt de projectes beneficiarà el conjunt de municipis pels quals discorre aquesta línia, però també permetrà augmentar les freqüències de pas en la resta de la xarxa i un augment de la fiabilitat de la circulació en punts de concentració de línies, com el tram entre Xàtiva i Alameda.

Totes aquestes actuacions van encaminades al foment d'un transport públic ecològic i eficient, la millora de la seguretat i la regularitat i l'augment de la capacitat de transport incrementant les freqüències i disminuint els temps totals de recorregut.

Galeria d'imatges