Sanitat Universal i Salut Pública
COVID-19

Sanitat posa a la disposició de les persones sordes solucions per a ser ateses de manera no presencial

21/09/2021
- Cada pacient pot indicar les seues preferències de comunicació per a ser atés a través del sistema SVisual o per videoconferència
- Cada pacient pot indicar les seues preferències de comunicació per a ser atés a través del sistema SVisual o per videoconferència


La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, dins de l'objectiu d'eliminar tota mena de barreres en l'atenció sanitària, posa solucions a la disposició de les persones sordes perquè la cita no presencial siga una assistència senzilla i de qualitat també per a aquest col·lectiu.

Aquesta setmana es commemora la Setmana Internacional de les Persones Sordes i la Conselleria de Sanitat se suma a aquesta celebració, amb l'objectiu de donar més visibilitat a aquest col·lectiu de persones, així com potenciar la igualtat de drets i d'oportunitats, en concret, en l'àmbit sanitari.

La comunicació a través del sistema SVisual està dirigida a aquelles persones que necessiten intèrprets de llengua de signes per a comunicar-se amb el personal sanitari. Amb aquest sistema, un intèrpret s'encarrega en temps real que la comunicació entre pacient i personal sanitari siga fluida i sense pèrdua d'informació.

L'altra manera de rebre atenció no presencial és a través de videoconferència, dirigida a aquelles persones que, siga perquè la seua pèrdua auditiva no és total, siga perquè utilitzen un implant coclear, poden comunicar-se amb el personal sanitari sense necessitat d'intèrpret.

Cada pacient pot comunicar quin sistema prefereix per a rebre atenció en qualsevol dels dos sistemes a través del Portal del Pacient (consulteu ací) de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat. És un tràmit telemàtic senzill que es realitza amb certificat digital en aquest enllaç: consulteu ací. Si la persona ho prefereix, pot comunicar-ho acudint al seu centre de salut.
Les preferències de comunicació quedaran registrades en la targeta SIP i, d'aquesta manera, podrà ser accessible des de qualsevol sistema. Fins ara un total de 175 pacients han fet ús d'aquest tràmit.

Tal com ha indicat la secretària autonòmica d'Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés, "és un pas molt important el que hem fet per a continuar derrocant les barreres amb les quals es trobava part de la ciutadania en l'accés a l'atenció sanitària".

Amb qualsevol dels dos sistemes implantats, i ja en funcionament, "podem evitar desplaçaments innecessaris a les persones sordes per a estar en contacte amb el personal sanitari i rebre una atenció de qualitat, sense pèrdua d'informació", hi ha afegit Concha Andrés.

La Conselleria de Sanitat ha produït, amb la col·laboració de FESORD i Helix, un audiovisual que es pot visionar (consulteu ací) i en el qual es poden veure exemples senzills d'atenció no presencial, a través del sistema SVisual o de videoconferència.