President
Infraestructuras

Ximo Puig destaca que l'eix passant i la nova línia d'alta velocitat València-Castelló suposaran un "pas decisiu" per al corredor mediterrani i per a millorar el servei de Rodalia

27/10/2021
Ximo Puig destaca que l'eix passant i la nova línia d'alta velocitat València-Castelló suposaran un 'pas decisiu' per al corredor mediterrani i ...
- El president i la ministra de Transports han presentat els estudis informatius sobre aquestes actuacions ferroviàries, que s'han publicat aquest dimecres en el 'Boletín Oficial del Estado'
- Demana "accelerar" les obres, perquè "ja no hi ha més temps per esperar", i considera "urgent" solucionar també els problemes a què s'enfronten els ciutadans i ciutadanes que utilitzen el servei de Rodalia
- Raquel Sánchez subratlla el "compromís" del Govern central amb les infraestructures a la Comunitat Valenciana, reflectit en els Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any que ve
- El president i la ministra de Transports han presentat els estudis informatius sobre aquestes actuacions ferroviàries, que s'han publicat aquest dimecres en el 'Boletín Oficial del Estado'
- Demana "accelerar" les obres, perquè "ja no hi ha més temps per esperar", i considera "urgent" solucionar també els problemes a què s'enfronten els ciutadans i ciutadanes que utilitzen el servei de Rodalia
- Raquel Sánchez subratlla el "compromís" del Govern central amb les infraestructures a la Comunitat Valenciana, reflectit en els Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any que ve

València.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat que l'eix passant nord-sud de la xarxa arterial ferroviària de València i la nova línia d'alta velocitat València-Castelló suposaran un "pas decisiu" per a impulsar el corredor mediterrani i també per a la connectivitat de les línies de Rodalia i del transport metropolità.

Puig, que ha mantingut una reunió al Palau amb la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha fet aquestes declaracions en la compareixença conjunta posterior per a presentar els estudis informatius sobre les dues actuacions, que s'han publicat aquest dimecres en el 'Boletín Oficial del Estado'.

El president ha subratllat que aquests estudis informatius marquen un "punt d'inflexió" per a l'execució d'un projecte exigit "des de fa moltíssims anys", sobre el qual ha expressat la confiança que puga ser una realitat com més prompte millor. En aquest sentit, s'ha mostrat partidari d'"accelerar" les actuacions i desenvolupar-les amb totes les garanties d'impacte ambiental. "Ja no hi ha més temps per esperar", ha remarcat.

Com ha indicat Ximo Puig, es tracta d'unes obres "fonamentals" no només per al corredor mediterrani, sinó per a reforçar el transport ferroviari de proximitat. En aquest sentit, el president considera una "urgència" escometre actuacions per a reforçar els serveis de Rodalia i per a solucionar els problemes a què s'enfronten els milers de ciutadans i ciutadanes que empren aquests trens per als seus desplaçaments.

Per la seua banda, la ministra de Transports ha destacat el "compromís" del Govern central amb les infraestructures a la Comunitat Valenciana, i ha afegit que així ho reflecteixen els Pressupostos Generals de l'Estat per al pròxim exercici, que destinen a la Comunitat 1.284 milions d'euros d'inversió directa i 300 addicionals per al desenvolupament d'infraestructures i experiències innovadores en matèria de mobilitat.

Aquestes xifres suposen un 24,8 % més que en 2021 i representen un 12,1 % de la inversió estatal, la qual cosa permet concloure que "aquest Govern i aquest Ministeri compleixen amb els valencians i les valencianes", hi ha afegit la ministra, que ha considerat també prioritàries les actuacions en l'àmbit de les línies ferroviàries de Rodalia.

Eix passant i línia d'alta velocitat

Tal com s'ha exposat en l'acte, el nou eix passant nord-sud, que consistirà en la construcció d'un túnel que connecte la línia València-Castelló-Barcelona amb la futura estació Central, evitarà les inversions de marxa actuals de la circulació ferroviària provocades per l'estació en fons de sac i, a més, donarà continuïtat als dos amples i accés cap al Cabanyal; reduirà el temps de viatge de tots els serveis en 5 minuts; permetrà la implantació de dues noves estacions (Aragó i Universitat), i potenciarà la xarxa de Rodalia.

Per la seua banda, la nova línia d'alta velocitat València-Castelló donarà continuïtat a l'eix passant cap al nord; reduirà el temps de viatge entre València i Castelló en prop de 10 minuts; propiciarà la segregació de diversos tipus de trànsits (alta velocitat i serveis convencionals i de mercaderies); millorarà l'explotació, i eliminarà les restriccions de capacitat.

Per la diferència de naturalesa, escala i àmbit que té, l'actuació global s'ha desenvolupat en dos estudis informatius independents. En concret, per al nou eix passant nord-sud s'han estudiat tres alternatives, mentre que per a la línia d'alta velocitat s'han analitzat cinc alternatives. L'estudi d'impacte ambiental i l'anàlisi d'alternatives s'ha realitzat de manera conjunta per als dos estudis.

Galeria d'imatges

Vídeos relacionats

El president y la ministra de Transportes han presentado los estudios informativos sobre estas actuaciones ferroviarias, que se han publicado este miércoles en el Boletín Oficial del Estado

Talls de veu relacionats

- Declaracions del president de la Generalitat, Ximo Puig