Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
Transport públic

Tres de cada quatre persones usuàries de Metrovalencia fa els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

22/01/2022
Tres de cada quatre persones usuàries de Metrovalencia fa els seus desplaçaments per motius de treball o estudis
- Els moviments per raons laborals aglutinen el 42,9 % i els acadèmics el 33,9 %
- El 41,8 % de passatgers i passatgeres resideix a la capital, el 56,8 % a la resta de la província i l'1,4 % en una altra zona d'Espanya o de l'estranger
- Els moviments per raons laborals aglutinen el 42,9 % i els acadèmics el 33,9 %
- El 41,8 % de passatgers i passatgeres resideix a la capital, el 56,8 % a la resta de la província i l'1,4 % en una altra zona d'Espanya o de l'estranger



El 76,8 % de les persones usuàries de Metrovalencia, més de tres de cada quatre, es desplaça per la xarxa de metro i tramvia per motius de treball o estudis, segons es constata en l'Informe de l'índex de satisfacció del client 2021, que s'ha realitzat després d'efectuar 3.219 entrevistes, amb un error estadístic per a les dades globals del +1,73 % per a un interval de confiança del 95,5 % entre els viatgers i les viatgeres majors de 15 anys de metro i tramvia. En concret, els moviments relacionats amb l'ocupació laboral representen el 42,9 % i els acadèmics el 33,9 %.

Les línies de metro s'utilitzen més per a viatjar per motius de treball que per estudis, situació que s'inverteix en el tramvia, mitjà de transport utilitzat més sovint pels estudiants que pels empleats i les empleades.

Altres motius de viatge són les visites a familiars o amistats (7,8 %); per oci (6,7 %); gestions (4,7 %); serveis mèdics (3,7 %); compres (3,6 %), o turisme (0,3 %).

Pel que fa al sector d'activitat en què treballen les persones usuàries de Metrovalencia, el 13,8 % ho fa en el comerç; l'11,5 % en la sanitat; el 10,8 % en la docència; el 9,3 % en la neteja o els residus urbans; en l'hostaleria, el 8,2 %; el 8 % es dedica al sector de les cures o són empleats i empleades de la llar; el 7,3 % treballa en la funció pública; el 5,6 % en la construcció; el 5,2 % en la indústria; el 2,8 % en la cultura i l'oci, i l'1,5 % en el turisme.

Residència

L'enquesta de l'ISC revela que el 58,2 % dels clients i les clientes de Metrovalencia resideixen fora de la ciutat de València, d'aquests el 56,8 % resideixen a la resta de la província i l'1,4% a una altra província d'Espanya o a l'estranger. A la capital viu el 41,8 % de les persones usuàries.

Dins de la província de València, el municipi de Torrent aglutina el 6,8 % dels desplaçaments en Metrovalencia; Mislata, el 4,6 %; Burjassot, el 3,7 %; Paterna, el 3,2 %; Riba-roja de Túria, el 2,8 %; Paiporta, el 2,7 %; Manises, el 2,7 %; Quart de Poblet, el 2,3 %; Alboraia, l'1,9%; Massamagrell, l'1,7 %; Bétera, l'1,6 %; Meliana, l'1,5 %; Moncada, l'1,4%; Godella, l'1,2%; Picassent, l'1,1 %; Rafelbunyol, l'1,1 %; Foios, l'1 %, i Picanya l'1 %.

Transbordaments

El percentatge de passatgers i passatgeres que fa transbordament entre les diferents línies de la xarxa de Metrovalencia s'eleva al 28,2 %, en especial la línia 6 i la línia 8 del tramvia, ja que el 33 % dels seus usuaris i usuàries ho fan habitualment. Els passatgers i les passatgeres de la línia 7 fan aquest transbordament en el 30,1 % dels casos; els de la línia 2 representen el 30,1 %; els de la línia 9, el 29,7 %; els de la línia 3, el 28,3 %; els de la línia 1, el 26,9 %; els de la línia 5, el 26,8 %, i, finalment, els de la línia 4, el 23,1 %.

Quant a les estacions en què es produeixen més transbordaments, Àngel Guimerà (estació en què s'encreuen les línies 1, 2, 3, 5 i 9) encapçala la llista, amb el 22,3 % de la mobilitat entre línies; seguida de Colón (línies 3, 5, 7 i 9), amb el 19,8 %; Benimaclet (línies 3, 4, 6 i 9), amb 15,2 %; Empalme (línies 1, 2 i 4), amb l'11,9 %; Joaquín Sorolla (línies 1, 2 i 7), amb el 4,7 %; Alameda (línies 3, 5, 7 i 9), amb el 4,4 %, i Marítim-Serrería (línies 5, 6, 7 i 8), amb el 3,8 % dels transbordaments.

Valoració de les persones usuàries

Els clients i les clientes han atorgat una valoració de notable, 7,84 punts sobre 10, al servei global de transport que presta Metrovalencia, d'acord amb els resultats de l'índex de satisfacció al client (ISC) 2021.

D'entre els 19 factors que han valorat els viatgers i les viatgeres en l'enquesta de l'ISC relacionats amb el servei que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, 15 superen la qualificació de 7 punts.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part de les persones usuàries són la seguretat en el trajecte (8,46); la senyalització (8,41); l'accessibilitat al tren (8,37); la rapidesa (8,27), i la neteja dels trens (8,10 punts).

Galeria d'imatges