Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat

La Generalitat simplificarà la distribució zonal del TRAM d'Alacant de sis a tres zones per a reduir fins a un 50 % el preu dels viatges

25/01/2022
La Generalitat simplificarà la distribució zonal del TRAM d'Alacant de sis a tres zones per a reduir fins a un 50 % el preu dels viatges
- El conseller Arcadi España ha avançat que la Generalitat començarà a treballar amb els ajuntaments per a ampliar la zona TAM
- S'ha establit, en una reunió amb la direcció d'FGV, que les noves zones i tarifes entren en vigor l'estiu de 2022
- El conseller Arcadi España ha avançat que la Generalitat començarà a treballar amb els ajuntaments per a ampliar la zona TAM
- S'ha establit, en una reunió amb la direcció d'FGV, que les noves zones i tarifes entren en vigor l'estiu de 2022



El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) està treballant en una simplificació de la distribució zonal del TRAM d'Alacant, que passarà de les sis zones actuals a tres zones flexibles, per a reduir fins a un 50 % els preus.

"Aquesta proposta té com a finalitat afavorir l'ús d'aquest mitjà de transport gràcies a una important reducció de preus, que permetrà convertir el TRAM d'Alacant en una alternativa real i eficaç al vehicle privat", ha explicat el conseller, que ha mantingut una reunió a l'estació de La Marina i en la qual han participat la directora gerent d'FGV, Anaïs Menguzzato, i la secretària autonòmica d'Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible, María Pérez.

En l'actualitat, la xarxa d'FGV a Alacant s'estructura en sis zones tarifàries diferents, la qual cosa dona lloc a 21 possibles combinacions zonals i a sis tarifes diferents, en funció del nombre de zones recorregudes en un trajecte. Amb la modificació que ha avançat hui el conseller Arcadi España, la configuració zonal quedaria establida en tres zones, que correspondrien a les tres comarques per les quals circula el TRAM d'Alacant: l'Alacantí, la Marina Baixa i la Marina Alta.

El conseller ha destacat que "per a avançar en mobilitat sostenible, la Generalitat ja està fent un important primer pas, que consisteix a invertir per a millorar les infraestructures". Ha posat com a exemple d'això les obres que hi ha en execució, com la modernització de la línia 9 (Benidorm-Dénia), que permetran que el TRAM d'Alacant torne a estar operatiu fins a Dénia en 2022, així com el Pla d'ampliació del TRAM d'Alacant, presentat l'estiu passat, en el qual s'inclouen diferents ampliacions, com les de Sant Joan d'Alacant i Mutxamel, projectes que estan en marxa administrativament.

Així mateix, Arcadi España ha indicat que el segon pas que està fent l'executiu valencià suposa "invertir també per a millorar la gestió i l'ús diari del TRAM d'Alacant". En aquest sentit, ha afegit, "s'apostarà per la simplificació zonal, que es traduirà en una baixada de preus molt important, de fins a un 50 %, i que estarà operativa aquest mateix estiu".

D'altra banda, després de la reunió, el conseller ha avançat que "la Generalitat començarà a establir contacte i treballar amb ajuntaments, operadors de transport interurbans i Rodalia per a ampliar la zona TAM i expandir-la al conjunt de l'àrea metropolitana d'Alacant".

Nova distribució zonal

Amb la nova distribució del TRAM d'Alacant, la zona A abastaria les parades situades en els termes municipals d'Alacant, Sant Vicent del Raspeig i el Campello, a les quals se sumarien les futures ampliacions de la xarxa en els municipis de Sant Joan d'Alacant i Mutxamel. La zona B comprendria les parades dels municipis de la Vila Joiosa, Benidorm, l'Alfàs del Pi i Altea, mentre que la zona C la integrarien els municipis de Calp, Teulada, Gata de Gorgos, Benissa i Dénia.

Una altra novetat que s'inclou en la nova estructura inclou dos trams de transició intercomarcals, que s'estableixen entre Pla Barraques i Costera Pastor, en el sud, i entre Altea i Benissa, en el nord. Els viatges entre parades de cada un d'aquests trams tindrien la consideració de desplaçaments realitzats en una sola zona.

En el model que es proposa, només hi ha 6 combinacions zonals possibles en funció del viatge i únicament tres tarifes aplicables: d'una, dues o tres zones.

Galeria d'imatges