Presidència

Turisme destina prop de 260.000 euros per mitjà d’ajudes a la sensibilització contra l’intrusisme en els allotjaments turístics

15/07/2022
  • Aquesta quantia permet subvencionar a les associacions beneficiàries el 90 % de la despesa de campanyes de publicitat i difusió en mitjans
  • L’objectiu és continuar incentivant mesures i accions que eviten el frau en l’oferta turística d’allotjament de la Comunitat Valenciana

Turisme Comunitat Valenciana ha concedit un total de 257.325,03 euros en ajudes destinades a la lluita contra l’intrusisme en els allotjaments turístics per mitjà de campanyes de sensibilització, que persegueixen fomentar i traslladar al mercat turístic missatges de fiabilitat i garantia vinculats a l’oferta turística reglada.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha assenyalat que “en aquesta convocatòria, la resolució de la qual ha eixit publicada aquest divendres en el ‘Diari Oficial de la Generalitat Valenciana’, hi ha hagut quatre associacions turístiques beneficiàries, referents a diversos àmbits d’allotjament, des d’apartaments, càmpings, habitatges turístics i empreses d’hostaleria”.

En concret, les associacions la sol·licitud de les quals ha sigut favorable enguany són l’Associació Provincial d’Empreses d’Hostaleria i Turisme de Castelló (Ashotur), l’Associació d’Apartaments Turístics de la Costa Blanca (Aptur), la Federació de Càmpings de la Comunitat Valenciana (FCCV) i l’Associació d’Habitatges d’Ús Turístic de València (Viatur).

Aquestes ajudes tenen com a objecte subvencionar el 90 % de la despesa de campanyes de publicitat en mitjans i altres suports de difusió d’aquestes associacions turístiques. La finalitat ha sigut incentivar mesures i accions que eviten el frau en l’oferta turística d’allotjament de la Comunitat Valenciana.

El titular de Turisme ha agraït els projectes impulsats per les associacions beneficiàries, que radiquen, entre altres iniciatives, en la creació de nous distintius com a ‘amfitrions de qualitat’, impulsat per Ashotur; el nou segell ‘WeRespect’ de Viatur o la plataforma ‘holacv.es’ de difusió i comercialització d’habitatges turístics reglats d’Aptur.

En aquest sentit, Colomer ha insistit que “una vegada més Turisme vol fomentar en el consumidor l’elecció de l’oferta reglada, que és la que se sotmet a certificacions, normativa i exigències que el mercat ens demana, i la que, en definitiva, garanteix una bona experiència turística”.

Projectes subvencionables

Segons l’ordre d’ajudes destinades a la lluita contra l’intrusisme 2022, publicada en el DOGV núm. 9298, de 15 de març, les accions subvencionables es realitzen totes al llarg d’aquest any, i inclouen des de campanyes de publicitat en mitjans de comunicació ‘online’ i ‘offline’ fins a publicitat en altres suports de difusió.

En concret, els projectes subvencionats inclouen la producció de suports de comunicació gràfics i audiovisuals, filmació d’espots i vídeos i enregistrament de falques radiofòniques; producció de peces publicitàries per a Internet, així com bàners i altres formats.

A més, Turisme també subvenciona els costos que les quatre associacions beneficiàries, esmentades anteriorment, realitzen relatives a la planificació i compra de mitjans i espais publicitaris, com ara anuncis en televisió, mitjans escrits, ràdio i Internet. A més, s’inclou l’edició de fullets, cartells, tanques i l’organització de fòrums, seminaris i trobades, que formen part de les campanyes vinculades a aquest programa.

Criteris de valoració

Cal destacar que aquestes ajudes s’han concedit en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb diferents criteris de valoració, d’una banda generals, com el compromís amb el Codi Ètic del Turisme Valencià i l’àmbit territorial al qual s’aplique la campanya o l’actuació publicitària.

D’altra banda, criteris d’interés turístic sobre la base del caràcter innovador i el grau de desenvolupament del projecte. També s’han tingut en compte criteris socials, basats en l’existència d’un pla de responsabilitat social corporativa i de qualitat laboral.