Justícia, Interior i Administració Pública
Emergencias

El telèfon 1·1·2 Ucraïna rep 1.751 telefonades en quatre mesos de funcionament

28/07/2022
El telèfon 1·1·2 Ucraïna rep 1.751 telefonades en quatre mesos de funcionament
  • El telèfon 1·1·2 Ucraïna rep 1.751 telefonades en quatre mesos de funcionament
  • El 14,7 % de les telefonades registrades corresponen a sol·licituds d’informació; el 13,3 %, a motius humanitaris, i el 72 % a serveis de seguretat i emergències.
  • El mes de més volum de telefonades va ser l’abril, en què se’n van registrar 875

El telèfon de la Generalitat d’emergències 1·1·2 Ucraïna ha rebut un total de 1.751 telefonades durant els quatre mesos de funcionament. Segons el balanç acumulat es tracta de consultes de persones refugiades ucraïneses que han arribat a la Comunitat Valenciana amb motiu de la invasió russa o de persones valencianes que sol·liciten informació sobre prestacions per a les refugiades.

Del total de telefonades rebudes des de finals del mes de març, 234 (13,3 %) es corresponen amb consultes relacionades amb l’assistència humanitària o possibilitats d’acolliment. Durant aquest període el telèfon 1·1·2 Ucraïna ha rebut un total de 258 telefonades (14,7 %) que sol·licitaven informació de serveis o assistències socials de diversa mena.

La resta de les consultes fetes a aquest servei creat per l’Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències representen el 72 % del total de les telefonades. En aquest cas, són relatives a situacions en les quals era necessària l’activació de serveis d’emergències i seguretat. En concret, el 30 % es refereixen a necessitat d’assistència sanitària i el 18 %, a problemes de seguretat.

El 29 de març, la Generalitat va posar en marxa el telèfon 1·1·2 Ucraïna per a atendre les persones afectades per la crisi humanitària en ucraïnés i en rus i oferir-los orientació i assessorament sobre serveis bàsics durant els primers mesos de la seua arribada a la Comunitat Valenciana.

Segons les dades registrades pel servei del 1·1·2, el mes de més volum de consultes va ser l’abril, en què se’n van efectuar un total de 875, xifra que suposa el 50 % del total. Durant aquest últim mes, només una de cada quatre telefonades rebudes ha sigut per a sol·licitar informació.

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, ha destacat la importància d’aquest servei especialitzat d’assessorament i orientació. “Durant aquests mesos s’ha reforçat aquesta assistència per a resoldre els dubtes i les necessitats bàsiques de les persones refugiades. Ara, podran continuar informant-se a través del nostre personal de l’1·1·2 i del portal Gvaoberta.ucraïna, habilitat per la Generalitat per a facilitar l’accés a tots els serveis i les atencions que necessiten, en àmbits com ajuda humanitària, allotjament o material lingüístic, entre altres”.

José María Ángel ha subratllat la gran tasca que ha desenvolupat durant aquest període el personal del telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana en aquest dispositiu especial. En aquest sentit, ha afegit que “durant els mesos del servei les persones que han estat darrere de l’1·1·2 Ucraïna han demostrat la seua professionalitat i eficàcia a l’hora d’atendre les emergències i dubtes durant les primeres setmanes d’estada de les persones procedents d’Ucraïna”.

Galeria d'imatges