Presidència
Promoció

Turisme potencia la Comunitat Valenciana com a destinació turística idiomàtica en països llunyans

25/10/2022
  • Turoperadors procedents de Corea, l'Índia, Polònia, Bulgària i els Estats Units visiten aquests dies la Comunitat a través d'un viatge de familiarització
  • Colomer destaca que “comptem amb un factor d'atracció significatiu per l'excel·lent qualitat de l'oferta de les nostres escoles d'espanyol”

Turisme Comunitat Valenciana, juntament amb Visit València, el Patronat de Turisme de la Costa Blanca i Turespaña, i en col·laboració amb la Federació d'Escoles d'Espanyol com a Llengua Estrangera (Fedele CV), ha organitzat un viatge de familiarització (fam trip) dirigit a turoperadors idiomàtics procedents de cinc països diferents.

D'aquesta manera, fins al 25 d'octubre, un grup de set professionals de Corea, l'Índia, Polònia, Bulgària i els Estats Units es troba a la Comunitat Valenciana per a conéixer les escoles federades que ofereixen classes d'Espanyol com a Llengua Estrangera.

En concret, els turoperadors convidats han visitat les escoles d'espanyol i les destinacions de València, Castelló de la Plana, Dénia i Alacant. L'objectiu d'aquesta acció és potenciar la Comunitat Valenciana com a destinació de turisme idiomàtic i aconseguir que cada vegada més estudiants d'espanyol es desplacen a la nostra terra per a estudiar Espanyol com a Llengua Estrangera.

Per al secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, “el turisme idiomàtic no és únicament l'aprenentatge d'una llengua, sinó també de la cultura, la forma de vida, les manifestacions artístiques, la gastronomia i l'oci de la destinació”.

Així mateix, ha assenyalat que, segons dades de Fedele, “l'interés per l'estudi de l'espanyol és una realitat cada vegada més notable en països europeus com Alemanya, així com països llunyans com l'Índia, la Xina o els Estats Units”.

Per aquesta raó, Colomer ha destacat que “el turisme idiomàtic té un mercat potencial de més d'1,2 milions de persones en el món, en què la Comunitat Valenciana compta amb un factor d'atracció significatiu per l'excel·lent qualitat de l'oferta d'escoles d'Espanyol com a Llengua Estrangera a les tres províncies, acreditades per l'Institut Cervantes”.

A més, el titular de Turisme ha insistit que “aquesta activitat ajuda a desestacionalitzar el turisme i té un gran impacte en la destinació”. S'estima que per cada euro que es desemborsa en els cursos, es gasten 1,7 euros en economia tova (transports, museus, oci, etcètera).

Perfil del turista idiomàtic

D'acord amb la informació facilitada per Fedele a Turisme CV, l'estada mitjana dels estudiants estrangers d'espanyol durant l'any passat va ser de 3,4 setmanes, amb la qual cosa les companyies del sector incloses en aquesta federació van facturar al voltant de 189.600 setmanes, a una mitjana de 500 euros per alumne i setmana (curs, allotjament, manutenció, activitats i trasllats interns a Espanya).

Finalment, cal destacar que més de 580 milions de persones, el 7,6 % de la població mundial, parlen espanyol, una llengua que se situa com a la segona en la comunicació internacional, després de l'anglés, i és el tercer idioma en Internet, on té un gran potencial. A més, uns 22 milions de persones en 110 països estudien aquest idioma, encara que s'estima que la demanda real és un 25 % superior, segons dades de l'Institut Cervantes.