Presidència

Turisme i Les Arts promocionen la Comunitat Valenciana com a destinació cultural als Països Baixos

26/10/2022
  • Turisme, juntament amb el Palau de les Arts i l'Oficina Espanyola de Turisme de la Haia, han presentat l'oferta cultural de la Comunitat Valenciana a Amsterdam
  • Francesc Colomer destaca que el mercat neerlandés és actualment un dels principals emissors cap a la Comunitat Valenciana, i se situa en 2021 com a tercer mercat

Turisme Comunitat Valenciana i Les Arts aposten, a Amsterdam, per consolidar la Comunitat Valenciana com a destinació cultural en una presentació conjunta davant de prescriptors dels Països Baixos.

Així, coincidint amb el Dia Mundial de l'Òpera, Turisme Comunitat Valenciana, en col·laboració amb el Palau de les Arts i l'Oficina Espanyola de Turisme de la Haia, han presentat davant de 30 prescriptors de turisme neerlandesos la destinació Comunitat Valenciana i la seua oferta de turisme cultural, amb especial atenció al Palau de les Arts i la programació de la temporada 2022-23, que conjumina òpera, sarsuela, dansa, ballet, recitals i concerts.

En l'acte han participat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer; el president de la Fundació del Palau de les Arts, Pablo Font de Mora; el director artístic de Les Arts, Jesús Iglesias, i el director de l'Oficina Espanyola de Turisme de la Haia, Ignacio Valle.

Durant la presentació, Francesc Colomer ha subratllat que el mercat neerlandés és actualment un dels principals emissors cap a la Comunitat Valenciana, i se situa en 2021 com a tercer mercat.

A més, segons les dades de l'informe de l'emissor neerlandés, fins a juliol, un total de 432.469 turistes neerlandesos van viatjar fins a la Comunitat Valenciana, i van viatjar “inspirats per les platges, la cultura, l'oci, la música o la gastronomia”.

Colomer ha destacat la bona connexió aèria entre els Països Baixos i la Comunitat Valenciana, “però també tenim una gran connexió humana i el nostre desig és incrementar-la i enfortir-la”, per això, des de la Generalitat, s'està impulsant una oferta cultural potent.

Així mateix, ha explicat que Les Arts, com a ambaixador de l'oferta cultural de la Comunitat Valenciana, “permet potenciar aquesta línia de treball cosmopolita i cultural que complementa l'àmplia oferta turística”, i ha remarcat que el Palau de les Arts “és, a més, un espai arquitectònic espectacular, que és un símbol nacional”.

L'acte de presentació a Amsterdam ha inclòs una degustació gastronòmica amb productes i receptes propis de la Comunitat Valenciana, elaborada per Pablo Ministro, xef executiu de Contrapunto. 

Cal destacar que aquest acte de presentació s'emmarca dins de les activitats recollides en el conveni de col·laboració que Turisme Comunitat Valenciana i Les Arts van subscriure el 19 d'octubre passat per a desenvolupar accions conjuntes de promoció i màrqueting cultural.

Galeria d'imatges