Presidència
IBTM World

Colomer anuncia la creació d’una marca MICE que agruparà tota l’oferta de turisme de negocis de la Comunitat Valenciana

29/11/2022
Estand de la Comunitat Valenciana en IBTM World
  • La Generalitat participa en la fira IBTM World Barcelona per a promocionar la Comunitat Valenciana davant de 15.000 professionals de la indústria de viatges de negocis, congressos i incentius
  • Francesc Colomer encapçala la delegació de Turisme a aquesta fira, on estan previstes més de 500 cites amb professionals del sector MICE

Turisme promociona el turisme de reunions i congressos de la Comunitat Valenciana en un dels certàmens més importants del sector MICE a escala nacional i internacional, la fira IBTM World de Barcelona, que reuneix més de 15.000 professionals de la indústria de viatges de negocis, congressos i incentius.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, encapçala la delegació de Turisme Comunitat Valenciana en aquesta fira per a donar a conéixer l’àmplia oferta turística de la Comunitat Valenciana per a satisfer la demanda del turisme dirigit a viatges de negocis, congressos i incentius (MICE).

Colomer ha anunciat que des de Turisme Comunitat Valenciana estem treballant en la “creació d’una marca MICE pròpia per a la Comunitat Valenciana” que agrupe tota l’oferta turística relacionada amb el turisme de reunions i congressos, “amb l’objectiu de reforçar l’associació entre la Comunitat i el MICE entre els professionals del sector”.

El titular de Turisme ha destacat la importància d’“assistir-hi i agrupar en una mateixa marca tota la Comunitat Valenciana, en una de les fires més importants de turisme de congressos i un dels productes més rendibles i interessants amb una projecció de futur”.

Colomer ha explicat que durant la pandèmia el segment MICE “va patir especialment la crisi, però en 2022 aquest sector ja s’ha recuperat de manera notable, a pesar que falta un 50 % del mercat internacional”. “Ho treballarem en 2023 per a tindre grans opcions”.

A més, ha reiterat l’aposta per potenciar el turisme MICE a la Comunitat Valenciana, “perquè té un notable efecte d’arrossegament cap a altres productes i destinacions de la Comunitat”, i també ha remarcat que, a més, “el turisme de congressos genera, i s’hi ramifica, molts altres sectors de les ciutats, i és un dels àmbits més professionalitzats de tot el ventall turístic”.  

Des d’aquest dimarts i fins dijous que ve, 1 de desembre, Turisme participa en aquesta fira amb un estand propi de 140 metres quadrats que acull un total de 50 coexpositors entre convention bureaux, associacions, marques turístiques i empreses de la Comunitat Valenciana.

Algunes de les entitats presents en aquesta edició són València Oficina de Congressos, València Premium, Fira València, Palau de Congressos de València, Ciutat de les Arts i les Ciències, Palau de les Arts, Hosbec, Introducing Castelló, Alacant Oficina de Congressos, Gandia Oficina de Congressos, València Turisme, l’Associació d’Empreses Organitzadores de Congressos i Esdeveniments de la Comunitat Valenciana (OPCE CV), Cullera Oficina de Congressos, l’Associació Provincial d’Hotels d’Alacant (APHA), Dénia Oficina de Congressos, Institució Firal Alacantina, Elx Oficina de Congressos, Benidorm Oficina de Congressos, i Costa Blanca.

Durant aquests tres dies del certamen estan previstes més de 500 cites amb professionals del segment MICE, nacionals i internacionals, entre els quals s’inclouen agències de viatge, operadors turístics, centres de congressos, cadenes hoteleres i organitzadors d’esdeveniments internacionals.

Accions per a impulsar el turisme MICE

Turisme Comunitat Valenciana ha previst per a 2023 una àmplia sèrie d’accions per a la promoció de la Comunitat com a destinació MICE en els principals mercats emissors d’aquesta mena de turisme cap a la Comunitat.

Seguint la premissa de la col·laboració publicoprivada, en la qual es basa la promoció que realitza Turisme, el programa ha sigut consensuat dins del grup de treball MICE que integra els diversos convention bureaux de la Comunitat i les principals associacions del sector. A aquest grup s’acaba d’integrar Hosbec, que va presentar recentment la seua divisió Hosbec Business, amb la intenció de reforçar la presència en el sector MICE.

Les actuacions tenen dos objectius principals. D’una banda, donar suport a la comercialització d’empreses i entitats, mitjançant la participació en alguns dels principals esdeveniments promocionals del sector a escala nacional i europea. D’altra banda, reforçar la imatge de la Comunitat Valenciana com a destinació MICE en el mercat nacional i en els principals mercats emissors.

D’aquesta manera, per al pròxim exercici es desenvoluparan actuacions en mercats com el britànic, el francés, l’alemany o el neerlandés, sense oblidar el mercat nacional.

En concret, les accions promocionals previstes per a l’any que ve són la fira Imex Frankfurt, del 23 al 25 de maig de 2023; la fira The Meetings Show a Londres, el 28 i 29 de juny de 2023; el saló Pure Meetings a París, del 19 al 23 d’octubre, i la fira IBTM World Barcelona al novembre.

A més, s’inclou el Congrés Nacional OPC Espanya, que se celebrarà a Benidorm al febrer, i una presentació virtual MICE a agents de Singapur, diversos viatges de familiarització amb turoperadors del Sud-est asiàtic i amb agents de la Haia, i diverses presentacions de MICE per a diversos mercats europeus.

També es desenvoluparan altres actuacions a través de convenis amb les principals associacions i entitats del sector, com ara València Premium, l’Associació d’Empreses Organitzadores de Congressos i Esdeveniments de la Comunitat Valenciana, Hosbec, Visit València, Visit Benidorm o els patronats de Turisme de les ciutats d’Alacant, Elx, Gandia, Cullera o Dénia, entre altres.

Galeria d'imatges