Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
Transport públic

La Generalitat consulta l’opinió de les persones usuàries de Metrovalencia a través del Comité de Participació de Clients

03/12/2022
Comité de Participació de Clients de Metrovalencia
  • En aquest grup de treball participen entitats i viatgers i viatgeres habituals dels serveis ferroviaris de València
  • En la sessió de treball d'aquesta setmana s'han presentat les mesures de foment del transport públic i els resultats de l'enquesta de satisfacció a clients

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha consultat l’opinió d’usuaris i usuàries de Metrovalencia en la reunió del Comité de Participació de Clients que ha tingut lloc aquesta setmana a l’Espai del Client de Colón.

En aquestes sessions de treball participen persones usuàries habituals i representants de diverses entitats de València per a analitzar i debatre qüestions del servei de transport ferroviari que ofereix la Generalitat a València. En aquesta última sessió s’han analitzat les mesures posades en marxa per a impulsar el transport públic i beneficiar els seus usuaris i usuàries, i els resultats de l’enquesta general de l’Índex de satisfacció del client (ISC).

En la reunió s’ha recordat que s’ha posat en marxa l’Abonament Temporal Jove Gratuït, que ofereix servei sense cap cost en els transports autonòmics als joves d’un màxim de 30 anys, des del 9 d’octubre i fins al 15 de gener de 2023. Aquesta targeta es pot utilitzar en els serveis de transport de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, MetroBus i EMT.

A més, s’ha explicat que s’ha implantat la targeta SUMA en l’àrea metropolitana de València amb descomptes que arriben a un 55 % i que s’aplica un descompte addicional d’un 30 %, des de l’1 de setembre passat fins al 31 de desembre, a banda de la mesura que va estar vigent, de maig a agost, consistent en la gratuïtat d’aquest transport els diumenges.

D’altra banda, en aquesta mateixa reunió s’han donat a conéixer els resultats i els continguts de l’enquesta sobre l’Índex de satisfacció del client (ISC), en la qual s’obtenen dades sobre el perfil de les persones usuàries i les seues valoracions sobre el servei.

Com funciona el Comité

El Comité de Participació de Clients està format per un màxim de 15 membres i funciona com a grup de treball, assessorament i debat en què, amb un ordre del dia previ, es promou una interacció entre empresa i clients per a tindre més compromís i complicitat.

La composició del Comité està oberta a entitats que participen en funció del contingut o l’ordre del dia. En aquesta ocasió han assistit a València, a aquesta reunió, representants de les entitats següents: Federació d’Associacions de Veïns de València, Creu Roja Espanyola, Federació d’Associacions de Ciutadans Majors de la Comunitat Valenciana, ONCE, Cocemfe - Comunitat Valenciana, Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Universitat Politècnica de València, Universitat de València - Estudi General i diversos clients i clientes particulars.

Per part d’FGV, els temes a proposar s’extrauen del conjunt de reclamacions i suggeriments que es gestionen en l’empresa, els informes de satisfacció del client esmentats, les enquestes i els sondejos demoscòpics o aquells temes que, dins dels objectius i les accions de l’empresa, interessa exposar a debat.

Galeria d'imatges