Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital
The Ocean Race

El Consell aposta per la digitalització d’Alacant Port d’Eixida amb un recorregut virtual del recinte Ocean Live Park

11/01/2023
  • Josefina Bueno ha visitat el recinte Ocean Live Park per a conéixer de primera mà els treballs de creació del tour en 3D

La consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Josefina Bueno, ha visitat el recinte de l’Ocean Live Park, a Alacant Port de l’Eixida (APS) de la Volta al Món a Vela, per a conéixer de primera mà el projecte que l’empresa de Districte Digital Comunitat Valenciana, Solucions Virtuals, patrocinadora d’APS, du a terme per a crear un recorregut virtual, o tour 3D, dels espais del recinte de l’Ocean Live Park.

La Generalitat, a través de la Conselleria d’Innovació i la Societat de Projectes per a la Transformació Digital (SPTD), organitza aquesta edició d’Alacant Port d’Eixida, amb una programació dissenyada especialment per al gaudi del públic de totes les edats, l’àmplia majoria de caràcter gratuït, al voltant dels valors de la nàutica, la sostenibilitat i la innovació.

Aquesta oferta inclou concerts, animacions, iniciació a la vela, activitats de gaming i eSports, un joc d’escapada, realitat virtual, xarrades formatives, un museu interactiu, ponències sobre el sector tecnològic, així com entreteniment per a tota la família, que s’estendran del 7 al 15 de gener.

“Alacant Port d’Eixida comptarà d’aquesta manera amb un recorregut virtual, o tour 3D, que permetrà al públic explorar els espais del recinte en qualsevol moment i en qualsevol lloc, la qual cosa constitueix una vertadera experiència immersiva visible des de qualsevol dispositiu i en qualsevol part del món”, ha assegurat Josefina Bueno.

La consellera ha valorat que aquest recorregut virtual permeta al públic reviure de manera realista i totes les vegades que vulga l’experiència d’Alacant Port d’Eixida, ja que quedarà allotjat en el web d’APS.  

Un recorregut virtual és una experiència innovadora i immersiva que permet a l’usuari poder visitar un espai amb total fidelitat i llibertat de moviment per a recórrer diverses localitzacions i descobrir els detalls que s’hi incorporen a través d’etiquetes amb contingut multimèdia. Aquestes etiquetes podran oferir informació de text, vídeo, imatge, àudio, enllaç a pàgines web, entre altres opcions, ampliant d’aquesta manera l’experiència de l’usuari.

Tecnologia i innovació per a un tour 360°

Per a realitzar el recorregut virtual s’escaneja l’espai físic íntegrament, combinant la fotografia 360° amb la tecnologia LIDAR de captació de núvol de punts, per a assolir d’aquesta manera un resultat òptim.  

Una vegada finalitzat el tour virtual, es pot gaudir a través d’un navegador web en qualsevol dispositiu, siga mòbil, tauleta, ordinador o ulleres de realitat virtual. També es pot compartir a través de xarxes socials. Això permet als usuaris explorar l’espai que estan veient sense haver de ser-hi físicament, les 24 hores del dia des de qualsevol racó del món.

La tecnologia que usa solucions virtuals per a la realització de recorreguts virtuals està en constant innovació. És per això que actualment s’utilitza en infinitat de sectors, tant públics com privats, del sector turisme, esdeveniments esportius, hostaleria, centres culturals, fires i congressos, comerç majorista i minorista, indústria, arquitectura o educació, entre altres.

Entre els beneficis més importants dels tours virtuals estan l’increment del trànsit i el posicionament SEO, ja que en incrustar el recorregut virtual en una pàgina web, l’usuari allarga l’estada en aquesta pàgina. També millora la conversió i reforça la confiança en el consumidor a l’hora d’investigar sobre productes i serveis.

L’ús dels recorreguts virtuals ha anat augmentant constantment. En 2018, el 61 % dels consumidors en línia havia utilitzat algun tipus de tecnologia de realitat virtual per a interactuar amb una marca. En 2019, el 69 % dels consumidors que havien utilitzat tours virtuals van dir que els havien ajudat a prendre una decisió de compra. En 2020, el 91 % dels professionals de màrqueting consideren que la realitat virtual té el potencial de millorar l’experiència del consumidor i augmentar les vendes.

Digital Week DDCV

D’altra banda, la consellera s’ha referit a l’activitat que Districte Digital ha programat aquesta setmana a l’auditori del pavelló de l’Alacant Digital Gaming, l’anomenada Digital Week DDCV, en la qual participaran empreses del hub que oferiran xarrades diàries centrades en la tecnologia i la innovació.

Les xarrades oferides dilluns i dimarts seran Districte Digital i Districte Talent. Generant oportunitats d’ocupació tecnològica a Alacant i Tecnologies marines. Coneix noves i disruptives solucions tecnològiques relacionades amb activitats marítimes per part d’empreses innovadores; aquest dimecres, 11 gener, de 15.00 a 17.30 hores, la xarrada serà Intel·ligència artificial aplicada. Exposició de solucions d’empreses locals i nacionals en el món de la IA, i el dijous 12 de gener, de 15.00 a 17.30 hores, Districte Digital celebrarà el Tech Day: Jornada d’exposició d’empreses que estan desenvolupant tecnologia d’avantguarda.

El divendres 13, de 15.00 hores a 17.30 hores, la programació de Districte Digital se centrarà en el Videojoc Indie CV: Mostra d’empreses de videojoc independent de la Comunitat Valenciana, mentre que el dissabte 14 gener, d’11.00 a 13.00 hores, es realitzarà el Naval-Tech: Mostra d’empreses amb propostes de tecnologia capdavantera en embarcació d’esbargiment i competició.

Galeria d'imatges