Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Suport internacionalització

Ivace Internacional celebrarà més de 80 accions de promoció exterior en prop de 40 mercats en 2024

11/12/2023
Ivace Internacional celebrarà més de 80 accions de promoció exterior en prop de 40 mercats en 2024
  • L'organització de missions d'empreses importadores que es reuniran amb empreses de la Comunitat concentra el 32 % de les accions
  • El Pla de promoció exterior recull les necessitats dels sectors exportadors i seguix l’objectiu de facilitar noves oportunitats de negoci

Ivace Internacional ha publicat este dilluns l’avanç del Pla de promoció exterior 2024, un document que conté les accions proposades per l’Ivace per a promocionar les empreses i els productes de la Comunitat Valenciana en els mercats exteriors.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha explicat que el Pla de promoció exterior conté la programació d’actuacions proposades per Ivace Internacional per a l’any que ve, “després d’adaptar el pressupost disponible a les necessitats que els mateixos sectors exportadors ens han traslladat, unides a la valoració dels experts sectorials i la Xarxa Exterior de l’Ivace”.

“Presentem un pla ambiciós per a 2024, integrat per 82 accions en prop de 40 mercats, amb l’objectiu de facilitar noves oportunitats de negoci a les nostres empreses”, ha explicat Montes.

Des d’Ivace Internacional s’organitza la participació d’empreses valencianes en fires internacionals, missions comercials, trobades empresarials o presentacions de producte, entre altres actuacions.

En el Pla de promoció exterior 2024, les missions inverses d’importadors i prescriptors tornen a tindre gran protagonisme i concentren el 32 % de les actuacions previstes al llarg de l’any. Destaquen en este àmbit les missions de compradors que assistiran a les fires internacionals celebrades a la Comunitat Valenciana, com ara Cevisama, Hàbitat, Home Textils Premium, Iberflora o Fimi, entre altres.

En este sentit, la directora general d’Emprenedoria i Internacionalització, Ester Olivas, ha explicat que l’objectiu d’estes accions és “facilitar a les empreses nous acords comercials amb empreses importadores en mercats amb bones oportunitats per a les nostres empreses”.

La posada en marxa d’este pla és possible gràcies al treball de l’equip d’Ivace Internacional i de l’extensa xarxa en l’exterior, des de la qual s’acompanya i s’assessora les empreses en cada una d’estes accions.

En este sentit, Ester Olivas ha anunciat el reforç de la Xarxa Exterior de l’Ivace. “En 2024 ampliarem el nostre servei a les empreses valencianes amb una nova oficina a l’Aràbia Saudita, un mercat objectiu clau per al teixit empresarial de la nostra Comunitat”, ha explicat.

Estructura en trimestres

L’avanç del Pla de promoció exterior 2024 s’ha estructurat per trimestres i per àrees geogràfiques perquè les empreses tinguen una visió clara de les accions proposades en cada període i zona geogràfica, amb la finalitat que puguen començar a gestionar la seua agenda de promoció exterior amb antelació suficient.

A més, s’han diferenciat clarament les accions que se celebraran en els mercats exteriors, entre les quals es compta la participació en fires internacionals, les missions comercials directes, les trobades empresarials o les presentacions de producte, de les accions celebrades a Espanya, que consistixen en missions d’empreses importadores convidades a la Comunitat Valenciana perquè desenvolupen una agenda de contactes amb empreses valencianes.  

Accions per àrees i sectors

Amèrica és l’àrea geogràfica que concentra més actuacions celebrades fora de la Comunitat Valenciana, amb una xifra de 18 accions i el 21 % del total. Estan previstes accions en mercats com ara Colòmbia, el Brasil, els Estats Units, Mèxic, el Perú o Guatemala. Hi seguix Europa, amb 16 actuacions en mercats com ara els països bàltics, Alemanya, França, Sèrbia, Bulgària, Albània, Montenegro, el Regne Units o Suïssa. Europa concentra el 19,5 % del total.

Àsia concentra 15 actuacions per a promocionar els productes i les empreses de la Comunitat Valenciana en 2024, amb un 18 % del total. Quant a mercats, hi estan presents el Kazakhstan, l’Uzbekistan, el Vietnam, les Filipines, l’Índia, la Xina, el Japó, l’Aràbia Saudita i Corea del Sud, entre altres.

El continent africà serà destinació de 6 accions, el 7 % del total, amb actuacions a l’Àfrica Occidental, Algèria, el Marroc i Tunísia.

Galeria d'imatges