Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Comerç prepara un calendari anual d'activitats promocionals dels mercats municipals de la Comunitat Valenciana

07/02/2024
Comerç prepara un calendari anual d'activitats promocionals dels mercats municipals de la Comunitat Valenciana
  • L'objectiu és donar més visibilitat als mercats tradicionals i fomentar la compra dels productes de proximitat que oferixen procedents de l'horta i la mar
  • La directora general de Comerç, Artesania i Consum destaca que "a més del consum responsable, els mercats municipals són grans vertebradors socials i un símbol d'identitat que cal preservar”

La Direcció General de Comerç, Artesania i Consum, dependent de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme que dirigix Nuria Montes, prepara un calendari anual d'activitats promocionals dels mercats municipals de la Comunitat Valenciana.

L'objectiu d'esta iniciativa, que s'elaborarà en col·laboració amb Confemercats, l'organització sectorial valenciana, és donar més visibilitat als mercats tradicionals i fomentar la compra dels productes locals que oferixen.

En este sentit, la directora general de Comerç, Artesania i Consum, Maribel Sáez, ha subratllat que “els mercats municipals són espais que conjuminen valors d'enorme significació. Fomenten el consum sostenible per la seua aposta pels productes de proximitat, tenen una funció social vertebradora dels mateixos barris i municipis on s'inserixen i són un símbol d'identitat que cal preservar.”     

El calendari anual d'activitats promocionals aprofitarà diverses efemèrides, com el Dia de les Persones Consumidores (15 de març), el Dia de l'Alimentació (16 d'octubre) o el Dia del Cuiner (20 d'octubre), per a reivindicar la qualitat dels productes que es poden trobar en els mercats municipals.

“Per tradició, els productes de l'horta i de la mar són els grans protagonistes dels mercats municipals de la Comunitat Valenciana i esta és una riquesa que no hem de deixar de fomentar”, ha indicat Saéz. 

A la Comunitat Valenciana hi ha 157 mercats municipals, 82 a la província de València, 62 a la d'Alacant i 13 a Castelló. La immensa majoria són de gestió municipal directa i una desena, aproximadament, tenen gestió indirecta, és a dir, són els mateixos comerciants associats els qui se'n fan càrrec.

A més, s'estima que per cada venedor o venedora es generen 2,5 llocs de treball directes i que la facturació en 2023 dels mercats municipals valencians deu rondar els 1.940 milions d'euros.

Tres milions en ajudes

Per a este exercici 2024, els pressupostos de la Generalitat preveuen un màxim de 2.930.000 euros en concepte d'ajudes i subvencions per als mercats municipals. La partida major, 2.800.000 euros, va dirigida a actuacions de reforma i adequació de les instal·lacions. Altres 130.000 euros es destinen a subvencionar tant les despeses d'inversió com corrents dels mercats excel·lents.

En este sentit, la directora general s'ha compromés a estudiar una modificació dels criteris que establixen la concessió del reconeixement de mercats excel·lents en les bases que han de regular la concessió d'ajudes en pròximes convocatòries públiques.

Galeria d'imatges