Presidència

El nivell de satisfacció dels visitants de la Ciutat de les Arts i les Ciències s’aproxima al 90 % en 2023

16/02/2024
El nivell de satisfacció dels visitants de la Ciutat de les Arts i les Ciències s’aproxima al 90 % en 2023
  • L’informe valora l’atenció rebuda, les instal·lacions, els continguts i la senyalística
  • Les activitats obtenen el 94 % de satisfacció entre el públic enquestat

 

El percentatge de satisfacció dels visitants a la Ciutat de les Arts i les Ciències    s’aproxima al 90 % segons les dades extretes de les enquestes realitzades al públic que ha visitat el Museu de les Ciències i l’Oceanogràfic, o ha assistit a les projeccions de l’Hemisfèric durant l’any 2023. En els qüestionaris es preguntava sobre l’atenció rebuda, les instal·lacions, els continguts expositius, biològics o audiovisuals, així com la senyalística i informació rebuda.

En relació als actes i esdeveniments celebrats a la Ciutat de les Arts i les Ciències, els clients valoren el servici prestat en un 94 %, es destaca la satisfacció per l’atenció rebuda, abans i després de l’esdeveniment, amb un 92 % i la relació amb la persona de contacte, la qual cosa és valorada com a satisfactòria pel 95 % dels clients.  

El 88 % dels visitants del Museu de les Ciències està satisfet amb l’atenció rebuda i valora en un 84 % les instal·lacions. Quant a les activitats, el percentatge ascendix al 94 %. En les visites guiades, un 99 % aprova amb nota l’experiència.
En relació amb les exposicions, destaquen com les millor valorades i que han motivat la seua visita al Museu de les Ciències les exposicions ‘La ciència de Pixar, ‘Espai dels xiquets’, ‘Mart. La conquesta d’un somni’ i ‘Gravetat zero’.

Quant a l’Hemisfèric, l’aspecte més valorat és l’atenció rebuda amb un 91 %. El 89 % es mostra satisfet amb les instal·lacions i un 82 % respecte a la senyalística i informació al públic. Entre les pel·lícules més vistes pel públic enquestat, han sigut Oceans, Secrets of the Universe i Flying Monsters 3D.

Respecte als resultats de satisfacció obtinguts en l’Oceanogràfic, la valoració global frega el 90 %, i els aspectes millor valorats són l’atenció rebuda i les instal·lacions. Els aquaris i continguts biològics millor valorats pels seus visitants i que més criden l’atenció són taurons, belugues i delfinari.

En relació amb les experiències en el major aquari d’Europa, es registra una satisfacció mitjana del 82 % entre els visitants durant l’any 2023. Este índex abasta la valoració de la presentació de dofins, la visita al Backstage Tour i la participació en l’activitat ‘La mar en les teues mans’.

Quant a les reclamacions, es reduïx la ràtio de l’any anterior, amb 9 reclamacions cada 100.000 entrades venudes. Totes les queixes es contesten en un termini màxim de deu dies, se soluciona la incidència plantejada i es posen en marxa les accions correctives i de millora necessàries per a la millora contínua de la qualitat de cada un dels servicis que s’oferixen. En total en 2023, s’han comptabilitzat 382 reclamacions, 146 suggeriments i 80 felicitacions.

Des de la Ciutat de les Arts i les Ciències, en el seu camí a l’excel·lència, es continua treballant dia a dia en la millora de la qualitat del servici, la satisfacció i la fidelització dels seus visitants.

 

Galeria d'imatges