Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Suport internacionalització digital

Ivace+i Internacional organitza un cicle de tallers sobre 'e-commerce' i internacionalització en mercats estratègics

30/03/2024
Ivace+i Internacional organitza un cicle de tallers sobre 'e-commerce' i internacionalització en mercats estratègics
  • Els tallers, gratuïts, se centren en els mercats d’Alemanya, els Estats Units i el Marroc
  • S’analitzaran errors i encerts d’estratègies reals executades en plataformes en cada un dels mercats seleccionats

 

Ivace+i Internacional ha organitzat un nou cicle de tallers sobre e-commerce i internacionalització que forma part del seu programa de suport a la internacionalització digital.

La directora general d’Emprenedoria i Internacionalització, Ester Olivas, ha destacat l’aposta per “donar suport a les empreses de la Comunitat Valenciana amb un complet paquet d’iniciatives que conté mentories, ajudes econòmiques i tallers formatius”.

La primera mesura consistix en una programació de tallers a càrrec de personal expert en mercats estratègics com Alemanya, els Estats Units i el Marroc, a través dels quals es prendran com a referència experiències d’èxit amb l’objectiu de conéixer errors i encerts concrets en la implementació d’estratègies.

Després de la celebració dels tallers “en els quals volem aportar informació pràctica i útil per a les empreses”, les empreses participants podran mantindre reunions individuals amb els ponents amb l’objectiu que “aprofiten al màxim esta iniciativa”, ha indicat Ester Olivas.

Detall tallers

El primer taller, gratuït, se celebrarà el pròxim 10 d’abril, i porta per títol ‘Marketplaces nínxol com a estratègia B2C d’exportació a Alemanya’. En este taller s’analitzaran les diferents opcions d’entrada al mercat alemany a través d’estratègies dirigides al consumidor.

A més, les empreses participants coneixeran les diferents fases de la posada en marxa del marketplace The Fair Cottage, la startup amb seu a Berlín i fundada en 2021 i plataforma que dona cabuda a proveïdors del sector de l’equipament per a esports a l’aire lliure, amb la sostenibilitat com a valor afegit.

El segon taller se celebrarà el 18 d’abril amb el lema ‘Explorant oportunitats: Ecommerce B2B als Estats Units’.

En este taller, s’analitzarà el canal e-commerce als Estats Units com a via d’entrada i consolidació en este mercat i es farà un recorregut a través de la seua evolució en els últims anys, tractant d’identificar les tendències i oportunitats actuals per a les  empreses que tinguen com a objectiu intensificar la seua presència en el canal en línia.

A més, s’analitzarà el cas real d’una estratègia d’entrada en la plataforma de venda a l’engròs Faire, amb més de 100.000 marques independents a través de l’experiència de la responsable de vendes de Soruka, l’empresa especialitzada en la fabricació de bosses a partir de pells reciclades com a resposta al repte mediambiental.

Kezakoo el Marroc

El tercer dels tallers programats fins a la data, que es veuran ampliats en les pròximes setmanes, se centra en el mercat del Marroc i porta per títol ‘Navegant pel negoci de marketplaces al Marroc’, en el qual s’analitzaran els actors clau, la dinàmica de compradors i venedors, la logística i l’ecosistema de pagaments en línia.

El cas d’èxit analitzat és Kezakoo, elegida startup web de l’any en 2014 en els Maroc Web Awards, i empresa social més estimada d’Àfrica (Premi POESAM Orange 2015).

En este taller, que se celebrarà el 30 de maig, destaca la participació d’Ahmed Lahlou, expert en estratègia i gestió de marketplaces a Àfrica, amb gran experiència en estratègies de creixement i dinàmiques del mercat en línia i reconegut pel seu impacte transformador en l’educació al Marroc a través de Kezakoo.  

 

Galeria d'imatges