Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Infraestructures

Pradas denuncia que el Govern central mantindrà el col·lapse de la línia de rodalia C3 fins a 2030 i anuncia un pla de xoc per a garantir la mobilitat dels usuaris

03/04/2024
Pradas denuncia que el Govern central mantindrà el col·lapse de la línia de rodalia C3 fins a 2030 i anuncia un pla de xoc per a garantir la ...
  • La consellera es reunix amb els municipis afectats i planteja “mesures de reforç davant la inacció i l’abandó del Ministeri”
  • Salomé Pradas exigix al ministre Puente la licitació immediata de la duplicació de la línia, la redacció urgent d’un estudi per a la reposició dels servicis fins a l’estació del Nord i la implantació de servicis entre València-Aldaia i Alaquàs-Xirivella
  • La Generalitat sol·licitarà a l’executiu central la firma d’un acord que permeta concretar les solucions de mobilitat en la zona

 

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha mantingut una trobada amb els alcaldes de Xirivella, Aldaia i Alaquàs, per a plantejar “solucions de mobilitat als més de 100.000 usuaris que actualment es veuen afectats per les deficiències en la línia C3 de rodalia i que patixen diàriament les conseqüències de la inacció i l’abandó del Ministeri de Transports”. Pradas ha qualificat de “desastrosa” la situació de la C3 i ha assenyalat que “el Govern central no solament ha paralitzat les inversions del Pla de rodalia, sinó que els nous plans del ministre amenacen de prolongar el tall actual de la línia a la seua arribada a València almenys fins a 2030”.

Esta situació, ha continuat, “s’ha agreujat recentment amb l’anunci que va fer el ministre Puente sobre la modificació dels enllaços ferroviaris de la ciutat de València, canviant la previsió de l’estació Central per una altra més complexa de tres nivells, la qual cosa suposa un seriós retard en esta gran estació Intermodal”. Segons el parer de Pradas, este escenari “suposa una completa desatenció de les responsabilitats que corresponen a l’Estat per a resoldre la mobilitat de prop dels 100.000 habitants de la zona”.

Davant d’això, la titular de Medi Ambient ha anunciat que la Generalitat exigirà al Ministeri de Transports “la licitació immediata de les obres de la duplicació, electrificació i millora de la senyalització de la línia, prioritzant el tram metropolità, la construcció de la nova estació de Xirivella-Centre, la redacció urgent d’un estudi per a la reposició dels servicis fins a l’estació del Nord i la implantació de servicis entre València i Aldaia i Alaquàs i Xirivella, amb una freqüència semblant a la que està prestant la Generalitat amb Torrent i Paterna, els altres nuclis de l’àrea amb població equivalent”.

Salomé Pradas, que ha estat acompanyada pel secretari autonòmic d’Infraestructures, Vicente Dómine, el director general de Transports, Manuel Ríos, i la gerent de l’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), Mar Martínez, ha avançat un pla de xoc “per a alleujar els efectes d’esta falta de servicis”. Entre altres mesures, ha assenyalat que ha acordat amb Renfe la millora i intensificació dels servicis, almenys fins a l’estació de Sant Isidre, on els viatgers poden accedir a la xarxa de Metrovalencia sense cost addicional gràcies a la targeta Suma.

A més, es potenciaran els servicis de Metrobús en l’eix València-Xirivella-Alaquàs i s’han implantat dos llançadores des de la xarxa de Metrovalencia a Xirivella i al barri del Crist, dins del contracte de servici públic que començarà a funcionar després de l’estiu, una vegada solucionat el retard que durant els últims huit anys havien tingut estos servicis gestionats per l’ATMV.

Entre les actuacions de reforç, Pradas ha explicat que es completarà el Pla de transport metropolità de l’àrea de València de manera consensuada amb els municipis de la zona, i es planificarà la futura línia 14 que complemente els servicis de rodalia de la línia C3, especialment en els nuclis de la zona que hi estan més allunyats.

A tot això cal afegir “que la millora dels servicis d’autobús en la zona requerix solucionar la connexió viària entre l’A-3 i la V-30, per a evitar els retards i embossos que diàriament han de suportar tals servicis, la qual cosa crea sobrecostos rellevants i molèsties als usuaris”, ha afegit Pradas.

En este sentit, ha indicat que la integració d’estes mesures a curt, mitjà i llarg termini “ha de fer-se des del marc de la concertació entre l’Estat i la Generalitat, per la qual cosa sol·licitarem al ministre de Transports la subscripció d’un acord que permeta concretar les solucions de mobilitat en la zona i establir els criteris per a la programació de les obres necessàries en el termini més breu possible”.

 

Galeria d'imatges