Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Actuacions del Benidorm Fest

La Comunitat Valenciana es promociona a Mälmo davant de 300 agents turístics i mitjans especialitzats amb motiu del Festival d’Eurovisió

03/04/2024
La Comunitat Valenciana es promociona a Mälmo davant de 300 agents turístics i mitjans especialitzats amb motiu del Festival d’Eurovisió
  • La consellera de Turisme apunta que “és la primera vegada que aprofitarem la visibilitat que ens aporta el Festival d’Eurovisió per a fer un esdeveniment de promoció de la nostra destinació”
  • A l’esdeveniment assistiran operadors turístics de Suècia i Dinamarca, però també dels països connectats amb vol directe als aeroports de la Comunitat Valenciana

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha avançat hui que el pròxim 8 de maig està previst dur a terme una presentació de la destinació Comunitat Valenciana a la ciutat de Mälmo (Suècia), coincidint amb els dies previs a la celebració del Festival d’Eurovisió, que tindrà lloc allí el dissabte 11 de maig, amb la participació com a representants espanyols del grup valencià Nebulossa.

En este sentit, ha destacat que “és la primera vegada que aprofitarem la visibilitat que ens aporta este festival per a fer promoció de la nostra destinació”, al mateix temps que ha recordat que “l’organització del Benidorm Fest i l’elecció del representant espanyol en la nostra comunitat ja suposa un important element de difusió internacional per a nosaltres, que ara reforçarem amb una acció pròpia a la ciutat que acull el Festival”.

En concret, el Club Inkonst de Mälmo, situat en una zona pròxima a l’Eurovisió Avenue i l’Eurovisió Village, acollirà la vesprada del 8 de maig un esdeveniment de presentació de la destinació Comunitat Valenciana en el qual es destacarà l’oferta experiencial vinculada a les platges, municipis d’interior, activitats esportives, gastronomia, cultura i tradicions o les propostes musicals que es poden disfrutar al llarg de l’any en les tres províncies valencianes.

Este esdeveniment, organitzat per Turisme Comunitat Valenciana i la Federació d’Oci i Turisme (FOTUR) a través d’un conveni de col·laboració, comptarà també amb les actuacions de diversos exparticipants del Benidorm Fest. En concret, està previst que actuen els valencians Varry Brava, Sharonne i Miss Caffeina. Entre els més de 300 convidats destaquen importants agents turístics convocats per les oficines de turisme en l’exterior de Suècia i Dinamarca, així com delegats de països que tenen connexions aèries directes amb els aeroports valencians, com Itàlia, el Regne Unit, França, Portugal o Alemanya. A més, s’ha convocat també mitjans de comunicació especialitzats.

D’altra banda, i tal com s’ha donat a conéixer hui en una roda de premsa organitzada a la seu d’RTVE, el dissabte 11 de maig també està previst que l’Auditori Julio Iglesias de Benidorm aculla, a partir de les 16.00 hores, un concert amb artistes com Blanca Paloma, Sofía Martín, José Otero, Noan, Mantra, Sharonne i Sofía Coll per a mantindre l’expectació just abans de la final d’Eurovisió. De la mateixa manera, esta final es podrà seguir també des de l’Euroclub de Benidorm a través d’unes pantalles gegants.

Col·laboració amb RTVE

Cal recordar que Turisme Comunitat Valenciana col·labora, a través d’un conveni, amb la Corporació de Ràdio i Televisió Espanyola (RTVE) per a promoure en 2024 accions de publicitat i comunicació turística de la Comunitat Valenciana en RTVE a través de l’organització i celebració del Benidorm Fest.

Mitjançant este conveni de col·laboració, Turisme Comunitat Valenciana contribuïx econòmicament en la promoció d’accions de publicitat i comunicació turística de la Comunitat amb un import màxim d’1.500.000 euros, quantitat que suposa la mateixa quantia que la destinada en 2023.

A més, i després de conéixer les dades d’impacte generades per l’última edició, la consellera de Turisme ja va anunciar que la Generalitat té previst tornar a donar suport a la celebració del Benidorm Fest en 2025. En concret, esta gala va ser seguida per 1,96 milions d’espectadors, amb un share del 16,6 %.

De la mateixa manera, 25 països van seguir la gala final a través de xarxes socials, on es van fer 187.932 mencions en X (Twitter) durant la gala.

 

Galeria d'imatges