Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Transport públic

FGV reobri el dimarts 9 el servici ferroviari entre les estacions de Paterna i Llíria i les de Torrent i Picassent de Metrovalencia

07/04/2024
Bus alternatiu l’Eliana

  

  • Les obres de construcció del baixador nou i la duplicació de via en el polígon industrial de Fuente del Jarro continuen sense afectar la circulació
  • Els treballs de l’encreuament de vies nou al col·legi El Vedat finalitzen la fase actual de construcció
  • El servici ferroviari es normalitzarà des de primera hora del matí en les zones afectades de les línies 1 i 2

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) reobrirà la circulació ferroviària el dimarts 9 d’abril entre les estacions de Paterna i Llíria de la línia 2 de Metrovalencia una vegada concloses les obres que afecten el servici del metro per la construcció del baixador nou i la duplicació de via que es realitzen en el tram que discorre pel polígon industrial Fuente del Jarro.

D’altra banda, també es reobrirà al trànsit ferroviari el tram comprés entre Torrent i Picassent, tancat en l’actualitat per treballs de millora en el baixador del col·legi El Vedat de la línia 1 de Metrovalencia (Bétera-Castelló).

Les dos obres s’han desenvolupat en estes dates per tractar-se del període vacacional de Setmana Santa i Pasqua, en què hi ha més dies festius i no hi ha classes en col·legis, instituts i universitats, la qual cosa suposa un moviment més baix d’usuaris.

Cal recordar que el tall de la circulació de Metrovalencia s’ha vist substituït per servicis alternatius d’autobusos entre les estacions implicades, tant en la línia 1 com en la línia 2.

Actuacions a Fuente del Jarro

L’actuació compta amb un pressupost d’uns 6,5 milions d’euros, IVA inclòs, i és finançada per fons europeus, a través dels fons REACT-EU del Programa operatiu FEDER Comunitat Valenciana 2014-2020, com a part de la resposta de la Unió a la pandèmia de COVID-19.

Els treballs que executa actualment FGV es concreten fonamentalment en la duplicació del tram de via existent, des del baixador actual de Fuente del Jarro fins al voltant de l’autovia A-7, i la construcció d’un baixador nou.

La parada nova se situa a uns 800 metres de l’actual en direcció a Llíria i inclou accessos, pas entre andanes, rampes, escales i tancaments, així com la instal·lació de tots els equipaments necessaris (màquines expenedores de títols de transport, sistema de videovigilància, sistema de megafonia i teleindicadors) i instal·lacions no ferroviàries auxiliars.

Actuacions al col·legi El Vedat

Les obres de l’encreuament de vies nou que s’executaran al costat del baixador del col·legi El Vedat compten amb un pressupost de 2,4 milions d’euros, i són finançades amb fons europeus. A més de les obres actuals, orientades a la instal·lació de l’encreuament de vies, es requerix la construcció de dos vies noves i l’adequació de la catenària existent per a concloure el projecte.

També s’ha previst la demolició de l’única andana existent i la construcció d’andanes noves per a cada sentit. En el projecte s’han tingut en compte tots els requeriments d’accessibilitat, així com la instal·lació dels equipaments necessaris (màquina expenedora de bitllets, sistema de videovigilància, sistema de megafonia i teleindicadors).

Galeria d'imatges