Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
L’Exquisit Mediterrani

Turisme Comunitat Valenciana reivindica Dénia com a destinació gastronòmica singular

09/04/2024
Turisme Comunitat Valenciana reivindica Dénia com a destinació gastronòmica singular
  • La secretària autonòmica de Turisme avança que en 2024 es destinaran 300.000 euros per a continuar situant el municipi com a focus nacional de promoció, formació i investigació en gastronomia
  • Moreno ha assistit al XII Concurs Internacional de Cuina Creativa de Dénia, que ha reunit xefs consagrats i cuiners en auge per a retre homenatge a la gamba roja com a icona de la localitat
     

La secretària autonòmica de Turisme, Cristina Moreno, ha destacat el suport i suport que Turisme Comunitat Valenciana oferirà a Dénia en 2024 per a reforçar el valor de la gastronomia com a atribut singular i diferenciador d’esta destinació de la Costa Blanca, distingida com a ciutat creativa de la gastronomia per la Unesco.

En este sentit, Moreno ha avançat que Turisme CV firmarà enguany un conveni amb l’Ajuntament de Dénia per un import de 250.000 euros per a donar suport a una nova edició del D*na Festival, una de les cites més importants de tota la gastronomia espanyola.

A més, “des de la Generalitat destinarem altres 50.000 euros per a continuar situant el municipi com a focus de formació i d’investigació en gastronomia, així com seu del projecte universitari Gasterra”.

Així s’ha pronunciat este dimarts la secretària autonòmica de Turisme després de l’entrega dels Premis del XII Concurs Internacional de Cuina Creativa de la Gamba Roja de Dénia, que ha tingut lloc al Mercat Municipal de la localitat.

Un concurs, organitzat per l’Associació d’Hostaleria i Turisme de la Marina Alta (AEHTMA) en col·laboració amb l’Ajuntament de Dénia, que premia el talent, la gastronomia, la cuina i la gamba roja com a icona emblemàtica de la destinació.

Es tracta d’una cita de referència en el calendari gastronòmic nacional, que ha reunit xefs consagrats i cuiners en auge per a retre homenatge a un dels productes gurmet de quilòmetre zero més cobejats del món.

En esta edició, s’ha coronat com a guanyadora del concurs Cristina Gómez, del restaurant Fierro (València), qui ha rebut el premi de mans de la secretària autonòmica de Turisme. El segon lloc ha recaigut en César Mogollón, del restaurant Ambivium (Peñafiel, Valladolid), i el tercer lloc l’ha obtingut Ariel Munguia, del restaurant Raza (Valladolid).

Per a la vicepresidenta de Turisme, “que este concurs es puga fer any rere any i amb una participació tan elevada com la d’esta edició, amb més de 60 participants de tot el món, demostra la seua gran transcendència a escala gastronòmica nacional”.

Així mateix, ha assenyalat que “esta cita ineludible del sector culinari suposa una nova oportunitat de continuar projectant la importància de la gastronomia de la Marina Alta i de la Comunitat Valenciana com a senyal d’identitat i motor de progrés”.

“Amb iniciatives com esta ajudem a posicionar la destinació de Dénia i la marca gastronòmica de la Comunitat Valenciana, L’Exquisit Mediterrani, com a referents de la gastronomia en l’àmbit nacional”, ha continuat Moreno.

La secretària autonòmica ha ressaltat, a més, que en el concurs també han col·laborat alumnes del CdT de Dénia i Evarist Miralles, formador del mateix centre i xef del restaurant alacantí El Nou Cavall Verd, a més de finalista del Bocuse d’Or 2012.

Finalment, Moreno ha donat l’enhorabona als premiats “per assumir el repte d’emparar amb gust i originalitat un producte gurmet exquisit com la gamba roja”; i ha agraït a tots els agents implicats l’esforç per “materialitzar un projecte que situa Dénia com a destinació gastronòmica de primer orde”, ha conclòs.

 

Galeria d'imatges