Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Fòrum Destinacions Sicted CV

La Generalitat dona veu a les destinacions turístiques en el disseny de l’Estratègia de sostenibilitat de Turisme Comunitat Valenciana

11/04/2024
La Generalitat dona veu a les destinacions turístiques en el disseny de l’Estratègia de sostenibilitat de Turisme Comunitat Valenciana
  • La secretària autonòmica de Turisme reitera l’aposta de la Generalitat per l’excel·lència, la qualitat i la sostenibilitat de les destinacions de la Comunitat Valenciana
  • Cristina Moreno ha clausurat a Gandia el I Fòrum Destinacions Sicted CV on han participat els principals agents i equips que gestionen el turisme de les destinacions de les tres províncies

Turisme Comunitat Valenciana incorporarà les aportacions de les destinacions Sicted en el disseny de l’Estratègia de sostenibilitat de Turisme Comunitat Valenciana.

Així s’ha posat de manifest en la segona jornada del I Fòrum Destinacions Sicted CV, on els assistents a esta trobada han pogut respondre una enquesta realitzada de manera simultània que té com a objectiu fer partícip les destinacions i els municipis en l’elaboració de l’Estratègia de sostenibilitat.

Cal assenyalar que esta participació forma part de la consulta als agents turístics que s’ha de fer per a certificar l’Estratègia de sostenibilitat segons les especificacions tècniques d’AENOR. De fet, Turisme CV obrirà l’Estratègia a la participació també d’altres agents com ara empreses turístiques, operadors turístics, turistes i residents, associacions civils i ONG.

La secretària autonòmica de Turisme, Cristina Moreno, ha clausurat este fòrum que ha acollit la ciutat de Gandia, on ha reiterat l’aposta de la Generalitat per l’excel·lència, la qualitat i la sostenibilitat de les destinacions de la Comunitat Valenciana.

Moreno ha ressaltat que “la qualitat i sostenibilitat han d’anar junts” i més que un element d’increment de la competitivitat, “són una necessitat i una qüestió diferencial respecte a altres destinacions perquè els turistes ens trien, perquè cada dia són més els turistes els qui exigixen que la gestió de la destinació a la qual viatjaran, es regisca per paràmetres de sostenibilitat”.

A més, ha recordat que la Comunitat Valenciana és “una de les destinacions turístiques més rellevants, però podem arribar més enllà en la nostra estratègia apostant per la qualitat, per incrementar les possibilitats de gasto dels visitants, i per un turisme més respectuós, sense mirar únicament el nombre de turistes que venen als nostres municipis”.

En este sentit, ha reiterat el ferm compromís de la Generalitat amb l’impuls de la sostenibilitat turística i ha remarcat que, “tal com vam anunciar a l’inici de l’any, implantarem un pla de sostenibilitat perquè la Comunitat Valenciana aconseguisca el certificat AENOR i es convertisca en la primera destinació reconeguda per la seua estratègia sostenible”.

Per això, este dijous en el Fòrum Destinacions Sicted CV s’han presentat els eixos principals de l’Estratègia de sostenibilitat de Turisme Comunitat Valenciana on han assistit els alcaldes i regidors de turisme de les destinacions Sicted-CV i han pogut aportar suggeriments per a l’elaboració d’este document.

Cristina Moreno ha incidit en el fet que “aspirem a convertir-nos en referents en qualitat, sostenibilitat, innovació, diferenciació i competitivitat en el sector turístic, i per això la nostra estratègia es fonamenta en estos pilars clau”.

Respecte a la qualitat turística, Moreno ha ressaltat que “la Comunitat Valenciana destaca ja com un líder en la implantació de projectes de qualitat turística a escala nacional” amb 41 destinacions Sicted, la qual cosa suposa una cobertura del 42 % del territori. A més, ha assenyalat que hi ha 1.510 servicis turístics distingits, els quals representen el 21,32 % del total nacional. “Esta xifra col·loca la Comunitat Valenciana com la primera comunitat autònoma en nombre de distingits”, ha incidit.

Conclusions del I Fòrum Destinacions Sicted CV

Respecte a les conclusions d’este I Fòrum Destinacions Sicted CV, la secretària autonòmica de Turisme ha ressaltat “s’ha posat de manifest que és imprescindible la coordinació de totes les administracions per a avançar pel camí adequat”.

Una altra de les conclusions extretes per la secretària autonòmica de Turisme sobre estes jornades, és “la valoració positiva de les campanyes de publicitat que ajuden a posicionar la marca de qualitat en destinació ja que contribuïx a implicar més servicis i empreses en el projecte”.

A més, este fòrum ha congregat quasi totes les destinacions Sicted de la Comunitat Valenciana. Per això, i vist l’èxit de la convocatòria i del desenvolupament de les jornades, la secretària ha anunciat que “Turisme mantindrà esta trobada amb el format de fòrum en dos dies amb caràcter anual”.

Fòrum Destinacions Sicted CV

El I Fòrum Destinacions Sicted CV, organitzat per Turisme, està dirigit als principals agents i equips que gestionen el turisme seguint la metodologia del Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinació.

En la primera jornada del fòrum es va celebrar una reunió de balanç i planificació que realitza anualment el Comité Interdestinacions Sicted de la Comunitat Valenciana, a més de la ponència sobre l’evolució del Sistema de Sostenibilitat Turística Integral impartida per Iris Contreras, la cap de projecte de Qualitat i Sostenibilitat de Segittur.

En la jornada d’este dijous s’han pogut conéixer les experiències sostenibles en destinacions com Gandia, Dénia, Benidorm o València; i el responsable de negoci i expert en sostenibilitat d’AENOR, Juan G. Busta ha oferit una ponència sobre ‘Referencial d’estratègies dels objectius de desenvolupament sostenible’.

A més, s’ha celebrat una presentació dels eixos principals de l’Estratègia de sostenibilitat de Turisme Comunitat Valenciana on han assistit els alcaldes i regidors de turisme de les destinacions Sicted. El fòrum ha conclòs amb un concurs de fideuà per a donar a conéixer l’elaboració d’este plat de Gandia.

 

 

Galeria d'imatges