Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Últims dies

L’IVAM posa el punt i final este cap de setmana a l’exposició ‘popular’, composta per més de 1.500 obres de la Col·lecció del museu

12/04/2024
L’IVAM posa el punt i final este cap de setmana a l’exposició ‘popular’, composta per més de 1.500 obres de la Col·lecció del museu
  • La mostra s’acomiada amb dos performances a càrrec de la Premi Nacional de Dansa, Mónica Valenciano, i l’artista visual Oriol Vilanova
  • L’exposició es podrà veure fins al diumenge, 14 d’abril, quan tindrà lloc també l’última visita guiada

L’Institut València d’Art Modern (IVAM) clausura este diumenge, 14 d’abril, l’exposició ‘popular’, la major exposició sobre la col·lecció de l’IVAM, amb més de 1.500 obres de 300 artistes com Joan Miró, Juana Francés, Man Ray, Picabia, Duchamp, Lenore Tawney, Joan Miró, Esther Ferrer o Teresa Lanceta.

L’exposició s’acomiada este cap de setmana amb diverses activitats. Així, este divendres, 12 d’abril, l’IVAM acull dos performances a càrrec de la Premi Nacional de Dansa 2012, Mónica Valenciano (Las Palmas de Gran Canaria, 1961), i l’artista visual Oriol Vilanova (Manresa, 1980), a les 18.00 i a les 19.00 hores.

Així mateix, el diumenge, 14 d’abril, a les 12.00 hores, s’oferirà també l’última de les visites guiades a la mostra.

Des de finas del segle XIX fins als nostres dies, l’exposició ‘popular’ inclou gravats, audiovisuals, instal·lacions, escultures, pintures, fotografies, llibres i material de documentació dels fons de l’IVAM.

A això s’han sumat peces procedents d’institucions com el Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia (MNCARS), la Col·lecció Michael Jenkins & Javier Romero que allotja el Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA), l’Arxiu Lafuente, la Biblioteca Històrica de la Universitat de València, la Filmoteca Espanyola, així com obres convidades de dotze artistes contemporanis.

L’exposició, comissariada per Pedro G. Romero, rastreja l’imaginari del popular, partint d’una premissa: els grups que no tenen representació política tenen un excés de representació simbòlica.

La selecció d’obres para especial atenció en el període de les avantguardes dels anys vint i trenta, del qual hi ha una gran presència d’autors en la col·lecció de l’IVAM, així com el cicle de l’art pop dels anys seixanta i setanta amb exemples com Richard Hamilton, Estampa Popular o la col·lecció de joguets de José María Gorris que tanquen un recorregut que comença i acaba amb aquelles peces que millor representen el concepte ‘el popular’.

Recorregut sonor

El projecte, a més, amplia el focus i treballa sobre altres aspectes, com la música, a través d’un recorregut sonor que els visitants poden seguir en sala. El cantaor il·licità El Niño de Elche, en col·laboració de Xisco Rojo, ha sigut l’encarregat de posar esta banda sonora a l’exposició inspirant-se en obres de la col·lecció de l’IVAM d’artistes com Valie Export, Cristina García Rodero o George Grosz.

 

Galeria d'imatges