Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Transport públic

Metrovalencia va atendre l’any passat més de 128.000 usuaris a través del telèfon gratuït i els intèrfons d’estacions i parades

28/04/2024
Metrovalencia va atendre l’any passat més de 128.000 usuaris a través del telèfon gratuït i els intèrfons d’estacions i parades
  • Els viatgers poden sol·licitar informació i resoldre dubtes en el 900 46 10 46 o en els 350 dispositius instal·lats en estacions i ascensors
  • Horaris, tarifes i itineraris van ser les qüestions més requerides pels clients, segons l’Informe d’activitat de l’Àrea de Clients de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV)

El servici telefònic gratuït i els intèrfons repartits per la xarxa de Metrovalencia van atendre l’any passat 128.443 peticions d’informació, segons es desprén de l’Informe d’activitat de l’Àrea de Clients de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV). Concretament, es van rebre 61.665 telefonades al número gratuït 900 46 10 46 i 66.778 consultes des dels dispositius d’intercomunicació, situats en estacions, parades de la xarxa i ascensors.

El telèfon gratuït funciona, en els dies laborables i els dissabtes, de 7.30 a 22.20 hores, i els diumenges i festius de 8.10 a 21.50 hores. Este servici permet facilitar als clients tota la informació relativa a horaris, tarifes, gestió dels objectes perduts i llocs d’interés pròxims a la xarxa de Metrovalencia.

Setembre (6.538 telefonades), juliol (5.720) i març (5.626) van ser els mesos de 2023 en què els usuaris de Metrovalencia van realitzar més consultes. En quart lloc es va situar octubre (5.527) i en quint, desembre (5.336).

Pel que fa a la franja horària en què els usuaris utilitzen este servici, en primer lloc es troba la compresa entre les 12.00 i les 13.00 hores, seguida de la franja entre les 11.00 i les 12.00 hores i, finalment, entre les 10.00 i les 11.00 hores.

Quant a la informació sol·licitada a través de telèfon d’informació de Metrovalencia, destaquen les preguntes relacionades amb el Bo Jove, horaris, títols, tarifes, itineraris, objectes perduts i atenció a persones de mobilitat reduïda (PMR).

Intèrfons

La xarxa d’intèrfons de Metrovalencia, composta per al voltant de 350 comunicadors, va atendre l’any passat 66.778 peticions d’informació. Els intèrfons són dispositius a través dels quals les persones usuàries es poden posar en contacte amb els agents de Metrovalencia per a entaular una conversa i poder demandar informació i ajuda polsant el botó de l’intercomunicador. La xarxa d’intèrfons està repartida per estacions, parades, baixadors i ascensors.

Els mesos de més demanda en els intèrfons van ser març (5.541), maig (5.394), setembre (5.001), juliol (4.966) i gener (4.937), i els horaris preferits són els compresos entre les 11.00 i les 12.00 hores, les 10.00 i les 11.00 hores i les 12.00 i les 13.00 hores.

Quant als motius de les telefonades, en els intèrfons predomina la petició d’informació general (horaris, Bo Jove, tarifes, itineraris...), seguida de diversos problemes d’accés i de petició d’ajuda en les màquines d’expedició automàtica de títols de transport.

Galeria d'imatges