Presidència
En 2016

Colomer destaca que l'Agència Valenciana del Turisme participarà en 2016 en 48 fires turístiques, un 12% més que en 2015

04/02/2016
Colomer destaca que l'Agència Valenciana del Turisme participarà en 2016 en 48 fires turístiques, un 12% més que en 2015
- El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presentat la participació de la Comunitat Valenciana en les fires i certàmens turístics nacionals i internacionals
- Colomer anuncia un pla d'acció a Àsia aprofitant la posada en marxa enguany de la Ruta de la Seda
- Una altra de les línies en què es treballarà en 2016 és en la intensificació de la promoció de la Comunitat Valenciana entre el mercat intern
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha avançat hui que, en 2016, l'Agència Valenciana del Turisme "té previst assistir a 48 fires i certàmens turístics, dels quals 20 seran en l'àmbit nacional i 28 seran internacionals".

Colomer ha realitzat aquestes declaracions durant la roda de premsa de presentació de la participació de la Comunitat Valenciana en les fires i certàmens turístics 2016 que ha tingut lloc i en la qual ha ressaltat l'esforç promocional que realitza l'Agència Valenciana del Turisme, ja que "hem incrementat un 12% la nostra presència en fires en relació al passat any".

Durant la presentació, ha recordat que "hem començat l'any 2016 assistint a importants fires, com la nostra recent participació a Fitur, on hem traslladat una imatge cohesionada del que signifiquen els valors de la Comunitat Valenciana".

En aquesta línia, ha explicat que des de la Generalitat "promocionarem la Comunitat Valenciana en fires nacionals i internacionals intensificant la professionalització", alhora que ha subratllat que "l'èmfasi el posarem d'una manera constant en la professionalització de la nostra acció divulgativa i promocional a partir d'ara".

Com a novetats destacades en l'àmbit nacional, cal subratllar la participació per primera vegada amb un espai propi en certàmens especialitzats en turisme LGBT, com FITUR LGTB a Madrid; en cicloturisme, com Bibebike a Bilbao o València Bike's a València.

Respecte a la promoció internacional, a més de l'habitual participació amb un ampli espai propi en alguns dels majors certàmens del món, com la World Travel Market de Londres, la ITB de Berlín, o la MITT de Moscou, cal ressaltar, d'una banda, l'increment en la participació en fires que se celebren en mercats emissors que estan experimentant un notable creixement en la Comunitat, com els països escandinaus, Bèlgica, Holanda o el mateix Regne Unit.

Així mateix, l'oferta turística de la Comunitat estarà també present en les majors fires de turisme de negocis com la IMEX de Frankfurt o la IMEX Amèrica de Las Vegas; les fires més destacades destinades al turisme actiu i al cicloturisme, com la London Bike Show o la Fiets en Wandelbeurs d'Anvers, al producte Premium com la ILTM de Cannes.

Colomer ha destacat que la política de participació en fires turístiques de l'Agència Valenciana del Turisme està orientada a treballar en tres línies diferents però complementàries. La primera d'elles és la que aposta per continuar promocionant la Comunitat "en les fires generalistes de turisme més importants del món, però d'una manera més calculada" i ha afegit que "a més de participar en les fires generalistes, participarem en fires especialitzades per productes i segments".

En aquesta línia ha explicat que les fires generalistes "no són el més important amb vista a la segmentació de la demanda", i ha afegit que "hem d'anar a buscar els mercats singulars i especialitzats per a traslladar els nostres productes, els nostres valors i també hem d'experimentar un camí qualificat cap a la segmentació i cap a l'especialització".

Així, Colomer ha incidit en el fet que un dels objectius prioritaris és "acostar l'oferta especialitzada a un públic amb interessos cada vegada més diversos", i per això l'Agència Valenciana del Turisme participarà en 27 fires especialitzades en diversos productes, com el turisme actiu i cicloturisme, turisme nàutic i el busseig, el turisme ornitològic, el turisme MICE o d'incentius, congressos i esdeveniments, el turisme Premium, el segment LGBT o la connectivitat aèria, entre altres.

A més, el responsable de la política turística ha afegit que una altra de les línies d'actuació per a les promocions en què s'està treballant des de l'Agència Valenciana del Turisme "és primar l'agenda de treball, és a dir, incrementar l'espai destinat els professionals i empreses de la Comunitat en les principals cites del sector".

Per a Francesc Colomer, "l'objectiu de les fires és fer negoci i els professionals han de trobar el millor ecosistema per a poder tancar operacions comercials que redunden en el benefici de les nostres destinacions". Per això, ha afegit que "el nou esperit de l'Agència Valenciana del Turisme en les fires serà la vocació d'anar a fer negoci i primar l'aspecte comercial".

Pla d'acció en el mercat asiàtic

D'altra banda, el secretari autonòmic de Turisme ha assenyalat que la Ruta de la Seda té àmplia repercussió en els mercats orientals "i, per això, sumarem l'estratègia de promoció que ja realitzem en els mercats consolidats en un pla d'acció a Àsia".

Així, Francesc Colomer ha manifestat en que aquest pla d'acció promocional a Àsia, obrirà nous públics que ajudaran a desestacionalitzar, diversificar l'oferta turística i prestigiar la Comunitat Valenciana".

Intensificar la promoció interna de la Comunitat Valenciana

Així mateix, Francesc Colomer ha ressaltat que una altra de les línies en què s'ha de treballar en 2016 és en la intensificació de la promoció de la Comunitat Valenciana entre el mercat de la mateixa Comunitat.

En aquest sentit ha recordat que el mercat valencià "és el nostre principal mercat emissor i ací accentuarem totes les transversalitats del litoral i de l'interior". En aquesta línia, ha anunciat que a partir de l'estiu "durem a terme accions en la costa de la Comunitat per a promocionar també l'interior".

Per a Francesc Colomer, "el Mediterrani rural té una força enorme per a desestacionalitzar i per a fer que moltes comarques de l'interior vegen en el turisme una possibilitat de projecte econòmic i de vertebració del territori". Per això, treballarem en el reforçament del mercat interior per a crear transversalitats a la Comunitat Valenciana i complementar els nostres productes turístics", ha dit.

Galeria d'imatges

Vídeos relacionats

El secretario autonómico de Turisme, Francesc Colomer, ha avanzado hoy que, en 2016, la Agència Valenciana del Turisme "tiene previsto asistir a 48 ferias y certámenes turísticos, de los que 20 serán en el ámbito nacional y 28 serán internacionales"

Talls de veu relacionats

- Declaraciones del secretario autonómico de la Agència Valenciana de Turisme, Francesc Colomer