Presidència

El Consell impulsa el Pla de dinamització i governança turística del Camp de Morvedre per a potenciar els recursos turístics

22/07/2022
  • L’objectiu d’aquests plans és la innovació, la modernització, el foment i la consolidació dels productes turístics valencians des de la perspectiva de l’oferta

El Consell ha aprovat la subscripció d’un conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana, la Diputació de València i l’Ajuntament de Sagunt per a desenvolupar en 2022 el Pla de dinamització i governança turística del Camp de Morvedre.

Les tres entitats finançaran l’import total de les actuacions a parts iguals. Així, Turisme Comunitat Valenciana hi destinarà 50.000 euros.

Mitjançant aquest conveni es realitzaran diverses actuacions en 2022, com ara la introducció de millores i noves utilitats en els webs turístics de Sagunt i el Camp de Morvedre; el disseny de manuals de producte per al desenvolupament d’accions comercials destinades a intermediació turística en anglés, castellà i valencià; l’impuls al desenvolupament d’un club de producte, i el subministrament de marxandatge institucional amb la imatge de marca turística de Camp de Morvedre.

També es realitzarà el projecte tècnic per a l’adequació, la millora i la senyalització direccional i interpretativa de sendes.

A més, mitjançant aquest pla, s’impulsaran les visites guiades naturals i culturals, es durà a terme una campanya de comunicació turística i es finançarà la creació d’un mirador turístic digital d’àmbit comarcal des del castell de Sagunt.

Els plans de dinamització i governança turística de la Comunitat Valenciana es configuren com una iniciativa de la Generalitat, instrumentada a través de la formalització de convenis entre Turisme Comunitat Valenciana i altres administracions públiques i ens privats.

Aquesta iniciativa està destinada a la innovació, la modernització, el foment i la consolidació dels productes turístics valencians des de la perspectiva de l’oferta, atesos, fonamentalment, els criteris de millora de la competitivitat, la sostenibilitat i el reequilibri socioterritorial.

Aquests plans pretenen augmentar la qualitat dels serveis turístics del territori; millorar el medi urbà i natural, i ampliar i millorar els espais d’ús públic. A més d’augmentar, diversificar i millorar l’oferta complementària, la posada en valor dels recursos turístics, la creació de nous productes, així com la sensibilització i la implicació de la població i els agents locals en una cultura de qualitat.