Presidència
Presentación campaña ‘WeRespect’

Turisme CV i ViuTur s’uneixen per a lluitar contra l’intrusisme i millorar la convivència veïnal i turística a València

10/08/2022
Presentación de la campaña WeRespect
  • Turisme CV i ViuTur han presentat ‘WeRespect’, el segell de monitoratge de sorolls en habitatges turístics per a controlar possibles molèsties
  • Colomer destaca que Turisme ha destinat 260.000 euros en 2022 en ajudes contra l’intrusisme per a allotjaments turístics “en defensa de la convivència i del concepte de l’hospitalitat”

Turisme Comunitat Valenciana i l’Associació d’Habitatges Turístics reglats de València (ViuTur), han presentat el segell ‘WeRespect’, de monitoratge de sorolls en habitatges turístics.

El secretari autonòmic de Turisme Comunitat Valenciana, Francesc Colomer, ha participat juntament amb la presidenta de ViuTur, Silvia Blasco, en la presentació d’aquesta campanya que pretén demostrar el compromís dels apartaments reglats amb la convivència veïnal.

Francesc Colomer ha explicat que aquesta iniciativa, com altres que es desenvoluparan juntament amb la patronal d’Apartaments Turístics Reglats de la Comunitat (APTUR CV), l’Associació Provincial d’Empreses d’Hostaleria i Turisme de Castelló (Ashotur), i la Federació de Càmpings de la Comunitat Valenciana (FCCV), “formen part de les ajudes a la sensibilització contra l’intrusisme en allotjaments turístics”.

Colomer ha remarcat que Turisme Comunitat Valenciana, en la seua aposta pel foment d’un turisme responsable i sostenible”, ha destinat 260.000 euros en 2022 per a ajudes contra l’intrusisme en els allotjaments turístics. En aquesta línia, ha recalcat que es tracta d’un programa “que lluita contra l’intrusisme en defensa de la convivència i del concepte de l’hospitalitat”.

En aquest sentit, ha insistit que a través d’aquestes ajudes “una vegada més Turisme vol fomentar en el consumidor l’elecció de l’oferta reglada, que és la que se sotmet a certificacions, normativa i exigències que el mercat ens demana i la que garanteix una bona experiència turística”.

Campanya ‘WeRespect’

Es tracta d’un pla pilot impulsat per ViuTur que es desenvoluparà en 500 apartaments vacacionals de València per a millorar la convivència veïnal i turística, i que compta amb el suport de Turisme Comunitat Valenciana, per mitjà d’una subvenció de 75.000 euros.

Francesc Colomer ha destacat que aquesta campanya és una “concreció d’una mutació, evolució i revolució humil i discreta del que és governança del turisme” i ha explicat que aquesta tecnologia “s’insereix en els programes de cooperació” que tenim amb el sector de l’allotjament d’habitatges turístics, com les campanyes de ‘BeLegalMyFriend’ o ‘Welldone/Welcome’. “Són peces d’un puzle que anem construint per a fer compatible i harmonitzar la realitat del fenomen turístic amb les ciutats”, ha recalcat.

El titular de Turisme ha qualificat el sector de l’habitatge turístic de “fonamental i imprescindible per a entendre el nostre model turístic i el nostre PIB” i ha insistit en el fet que aquesta activitat “no està renyida, sinó que abraça la professionalització, la regularització i la lluita contra l’intrusisme”. A més, ha apuntat que aquesta autoregulació i autoexigència del sector a través d’aquesta campanya “està en la senda de la cerca, sempre inacabada, de la qualitat i de l’excel·lència turística”.

La presidenta de ViuTur, Silvia Blasco, ha explicat que l’objectiu d’aquest projecte és millorar la convivència “mitjançant un sistema de monitoratge de sorolls i un protocol d’actuació que anticiparà, actuarà i resoldrà qualsevol incidència”, i ha remarcat “el compromís amb la legalitat i la convivència veïnal del sector reglat del lloguer vacacional de curta estada”. 

El sistema de monitoratge controlarà els hàbits d’uns 2.000 turistes al dia, per la qual cosa al final de l’any ViuTur tindrà dades de prop de 300.000 persones usuàries d’habitatges turístics de València, de les incidències que hagen pogut generar, i de com s’han solucionat en temps real gràcies al protocol d’actuació de ‘WeRespect’.

El monitoratge de sorolls en habitatges turístics es durà a terme a través de l’empresa especialitzada Roomonitor. El CEO de l’empresa, Ignacio Suárez, ha explicat que la campanya ‘WeRespect’ ja està en marxa des de 2019 a Barcelona i des de finals de 2021 a Madrid. L’objectiu és fomentar un turisme sostenible en el sector dels apartaments turístics mitjançant el monitoratge en temps real dels apartaments turístics i els protocols d’actuació per a corregir possibles molèsties.
 

Galeria d'imatges