Presidència
'L'Exquisit Mediterrani'

Turisme aposta a Itàlia per consolidar la Comunitat Valenciana com a destinació gastronòmica

17/11/2022
  • Aquest dijous es coneixerà el territori i la gastronomia valenciana a Bolonya, de la mà de la xef Estrela Michelin María José Martínez
  • L'esdeveniment està dirigit a operadors turístics, mitjans de comunicació i revistes especialitzades del país

Turisme Comunitat Valenciana, per mitjà de la seua marca L'Exquisit Mediterrani, aposta, a Bolonya, per consolidar la Comunitat com a destinació gastronòmica en un acte promocional davant de prescriptors de tota Itàlia.

És per això que, aquest dijous, 17 de novembre, té lloc un esdeveniment de promoció de la destinació de la Comunitat Valenciana amb el lema La Spagna al Femminile, organitzat en col·laboració amb l'Oficina Espanyola de Turisme a Milà. 

En concret, l'acte se celebra en el restaurant Casa Mazzuccelli, on es donarà a conéixer el territori i la gastronomia de la Comunitat, de la mà de María José Martínez, xef del restaurant Lienzo, amb una Estrela Michelin, que cuinarà junt amb la xef italiana Aurora Mazzucchelli. 

L'esdeveniment està dirigit a operadors turístics, mitjans de comunicació i revistes especialitzades, que podran degustar un sopar excel·lent a quatre mans, amb postres, en el qual no faltarà la mel urbana de València, tot això amb el maridatge amb vins de la Comunitat Valenciana. 

Cal destacar que la ciutat de Bolonya està connectada amb València i Alacant amb vols directes.

El mercat italià a la Comunitat Valenciana

Itàlia és per a la Comunitat Valenciana el sisé mercat emissor de turistes estrangers, amb una quota del 5,8 %. L'ascens d'aquest mercat registrat en 2022, en concret de gener a agost, arriba al 236,9 % interanual, encara que no aconsegueix les xifres de 2019 (-9 %). 

Cada turista procedent d'Itàlia que visita la Comunitat Valenciana, sol romandre una mitjana de 6 dies i mig, i fa una despesa diària mitjana de 107,4 euros. 

El 92 % accedeix per via aèria. El tipus d'allotjament sol ser hotels (63,1 %), habitatge de lloguer (13,3 %) i habitatge de familiars i amics (18,9 %). Els motius principals de la visita són oci (72,5 %) i negocis (13,8 %).

D'altra banda, els mesos d'agost, setembre i octubre concentren el 52,1 % dels viatges, per damunt del 50,7 % de mitjana de mercats estrangers, i un 79,3 % té com a destinació la província de València.