Sanitat Universal i Salut Pública

L’Hospital de Torrevieja trasllada als ajuntaments les mesures adoptades en serveis com ara Atenció Primària, Urgències i hospitalització

08/02/2023
L’Hospital de Torrevieja trasllada als ajuntaments les mesures adoptades en serveis com ara Atenció Primària, Urgències i hospitalització
  • L’equip directiu del Departament de Torrevieja ha mantingut una reunió amb responsables municipals de l’àrea i el gerent ha aprofitat per a explicar què suposa l’ampliació de 20 llits nous
  • S’ha abordat la millora contínua de les Urgències, la reducció de contingents en Atenció Primària i la millora de l’atenció en els PAC

L’equip directiu de l’Hospital de Torrevieja s’ha reunit amb responsables dels ajuntaments que integren el Departament de Salut de Torrevieja, amb l’objectiu de compartir-hi les últimes mesures adoptades en serveis clau com ara urgències i hospitalització, així com l’evolució i l’estat de l’atenció sanitària als centres d’Atenció Primària.

La millora contínua de la situació del servei d’Urgències és una prioritat, així com la reducció dels contingents en Atenció Primària i l’excel·lència de l’atenció urgent en els diversos punts d’atenció continuada del Departament. Els punts d’atenció continuada del Departament estan desenvolupant una important tasca en l’atenció urgent dels pacients de l’àrea.

Així mateix, el gerent de l’Hospital de Torrevieja, José Cano, ha aprofitat per a explicar als alcaldes dels municipis de l’àrea què suposa l’ampliació de 20 llits d’hospitalització nous a la segona planta del centre. Aquest fet permet incrementar, de manera considerable, la capacitat de la planta, millorar la confortabilitat de les instal·lacions i alleujar la pressió assistencial en l’àrea d’Observació d’Urgències.

En un any, de gener de 2022 a gener de 2023, l’Hospital Universitari de Torrevieja ha passat de 245 llits funcionals (224 d’hospitalització, 15 d’UCI i 6 de nounats) a 274 llits (248 d’hospitalització + 18 d’UCI i 8 de nounats).

Durant els primers mesos de treball de l’actual gerència, la millora de les condicions laborals dels professionals ha sigut una prioritat. Així, s’ha millorat la retribució i també les condicions de les guàrdies localitzades del personal laboral, s’han retribuït i millorat les hores de guàrdia de presència física a partir d’aquest mes i, en aquest sentit, s’han incrementat els equips d’atenció continuada, com és el cas de La Loma i Pilar de la Horadada. A més, s’han oferit mòduls de treball per a acurtar les demores, garantint els incentius del personal laboral.

Finalment, el gerent ha fet balanç de l’activitat quirúrgica del Departament durant l’any passat. En aquest sentit, s’han fet 10.551 intervencions amb un índex d’ambulatorització del 77,53 %.

La trobada s’emmarca en la política de transparència i de portes obertes de la gerència del Departament. Els actius comunitaris i els representants del teixit associatiu i ciutadà de l’àrea són altament considerats i fonamentals per a continuar millorant la prestació assistencial pública de l’àrea.

Galeria d'imatges