Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
CV-60

La Generalitat licita el projecte constructiu per al desdoblament de la CV-60 en el tram de la Vall d’Albaida i n’iniciarà les obres en la pròxima legislatura

03/04/2023
La Generalitat licita el projecte constructiu per al desdoblament de la CV-60 en el tram de la Vall d’Albaida i n’iniciarà les obres en la pròxima ...
  • La consellera d’Obres Públiques assenyala que és “un pas necessari i imprescindible que ens permetrà avançar en la millora de la connectivitat de les comarques centrals i augmentar la seguretat viària d’una carretera tan transitada”
  • Rebeca Torró destaca que “s’actuarà en un tram de 23 quilòmetres, en el qual s’invertiran més de 65 milions d’euros dels prop de 150 totals que destinarà la Generalitat a tota la carretera”

​​​​​​​La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha anunciat que “la Generalitat ha fet pública la licitació del projecte constructiu per al desdoblament de la CV-60, en l’enllaç de l’A-7 a l’Olleria fins a l’entorn de Terrateig”.

Com ha explicat la consellera a representants municipals de la Vall d’Albaida, és “un pas necessari i imprescindible que ens permetrà avançar en el calendari per a poder iniciar les obres en aquesta pròxima legislatura que en pocs mesos comença”.

Així, ha assenyalat que “seran 23 quilòmetres en total entre els dos extrems, un tram, el de la Vall d’Albaida, en el qual invertirem més de 65 milions d’euros del total de vora 150 milions que destinarà la Generalitat a tota la carretera CV-60, que és eix vertebrador de les comarques centrals i de la seua connexió amb la resta de les províncies de València i d’Alacant”.

Per a la consellera, són “150 milions d’euros destinats directament a millorar la seguretat viària, la mobilitat de les nostres comarques i a augmentar les possibilitats de connectivitat de tots els municipis que travessa” i ha apuntat que “tots som conscients de l’envergadura que suposa dur a terme i finalitzar un projecte tan ambiciós com aquest”.

En aquest sentit, la titular d’Obres Públiques ha recordat que, durant aquesta legislatura, “la Generalitat ja ha fet els passos que han permés anar avançant progressivament fins que finalitzem tot el projecte de desdoblament”, i ha comentat que “a mesura que avancem en el projecte, saldem un deute amb aquesta comarca, la nostra comarca”.

En els últims anys, “hem licitat i redactat el projecte bàsic per al tram de la Vall d’Albaida, que ja compta amb la corresponent declaració d’impacte ambiental favorable, fet que ens ha permés poder licitar aquesta setmana la redacció del projecte constructiu”, ha indicat. Així mateix, la consellera s’ha referit al fet que “en el tram de la Safor, es comptarà amb la declaració d’impacte ambiental en breu i efectuarem també la licitació del projecte”.

En opinió de Rebeca Torró, les administracions públiques “tenim l’obligació de donar resposta a les necessitats dels ciutadans i ciutadanes”, i ha afegit que amb “les actuacions que estem duent a terme al voltant de la carretera CV-60, des de la Generalitat garantirem que, en pocs anys, compten amb una infraestructura de connexió viària segura, vertebradora i millorada”.

D’aquesta manera, es farà “més fàcil el trànsit dels milers de persones que, dia a dia, fem ús d’aquesta carretera per a traslladar-nos als nostres llocs de treball i centres d’estudi, fer qualsevol tràmit fora dels nostres municipis i, sobretot, desplaçar-nos fins a la costa, a la platja”, ha recalcat.

L’Alcoià, el Comtat, la Vall d’Albaida, la Costera, la Safor i la Marina

La CV-60 és un dels eixos principals de la xarxa de carreteres autonòmica i permet connectar, d’oest a est, les comarques de l’Alcoià, el Comtat, la Vall d’Albaida, la Costera, la Safor i la Marina. Discorre des de la connexió amb l’autovia A-7, a l’altura dels túnels de l’Olleria, i finalitza en la intersecció amb la carretera CV-680.

El tram l’Olleria-Terrateig, de calçada única amb un carril per sentit i control total d’accessos amb enllaços a diferent nivell, és un dels quatre trams que presenta actualment la CV-60.

El contracte del projecte constructiu per a duplicar la carretera CV-60 l’Olleria-Terrateig es planteja en tres lots independents. Un primer lot, que abastaria el primer tram, l’Olleria–CV-62; un segon lot, tram 2: CV-62–Castelló de Rugat, i un tercer lot, Castelló de Rugat-Terrateig.

En aquesta contractació del servei es pretén, partint de la solució que arreplega el projecte bàsic redactat, elaborar els projectes de construcció, en els quals es recullen, a més de les solucions a les noves necessitats sorgides, les modificacions, les mesures i els condicionants que indica la DIA i tots els nous càlculs i nous estudis necessaris per a la definició correcta de les obres, així com totes les modificacions que es deriven del compliment de la normativa vigent per a cadascun dels trams definits en els lots.

Entre l’inici de l’actuació i el final i la connexió amb el tram ja duplicat, la CV-60 connecta amb la xarxa viària de l’entorn per mitjà de huit enllaços, set dels quals, exceptuant l’enllaç u, amb l’A-7, hauran de remodelar-se en major o menor mesura per motius de traçat.

La secció tipus de la duplicació en el projecte bàsic es preveu amb dues calçades separades de set metres d’amplària. Les dimensions de la mitjana i les represes són variables segons els trams i estan condicionades per les dimensions de la carretera actual i de les estructures existents sota les quals discorre.

Els projectes de construcció inclouen l’execució d’un tram de carril bici de tres metres d’amplària amb el qual es dona continuïtat a la cicloruta CR-60, i s’haurà d’estudiar el traçat previst en el projecte bàsic per a adequar-lo a les necessitats actuals i la connectivitat amb els nuclis urbans pròxims i la xarxa ciclista existent. Així mateix, s’han projectat camins de servei paral·lels al tronc principal al llarg de tot el traçat d’amplària variable entre quatre i sis metres.

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats

Declaraciones de la Consellera de Política Territorial, Obras Públicas y Movilidad, Rebeca Torró