Presidència

La directora general de Turisme destaca el bon posicionament de la gastronomia valenciana i el seu alt potencial com a atractiu turístic

27/02/2016
- Raquel Huete ha inaugurat la segona edició de la Fira de la gastronomia alacantina "GastroAlicante 2016"
- Huete destaca que "continuarem treballant en 2016 per a posar en marxa diferents actuacions promocionals per a fomentar l'associació del nostre territori a valors de gran interés cultural, com és el producte gastronòmic"
La directora general de Turisme, Raquel Huete, ha destacat el paper de la gastronomia com a reclam turístic bàsic de la Comunitat, ja que és un producte en alça cada vegada més demanat i reconegut fora de les nostres fronteres".

Huete ha afirmat que la Comunitat Valenciana compta amb una oferta gastronòmica de nivell i ha assenyalat que "la nostra cuina és una via de projecció de les destinacions, i es convertix en un producte turístic que ajuda a desestacionalitzar el nostre turisme, un dels nostres principals objectius".

La directora general ha realitzat estes declaracions durant la inauguració de GastroAlicante 2016, un esdeveniment que se celebrarà fins a dilluns que ve 29 de febrer en el recinte firal IFA i on es promocionarà la cuina popular alacantina amb exposicions, concursos i degustacions.

GastroAlicante és una fira dirigida a professionals de l'hostaleria i la restauració, al gran públic i al consumidor final de la gastronomia en tots els seus aspectes, que enguany complix la tercera edició amb el lema 'De la tradició a la cuina contemporània'.

Esta fira permet mostrar les especialitats gastronòmiques més emblemàtiques, les denominacions d'origen i marques de qualitat de la província, els productes ecològics i artesans, i les novetats del sector quant a equipament i servicis. L'espai destinat al certamen és de 9.000 metres quadrats, tant a l'espai per als expositors com a la zona de restauració i 'food trucks'.

El certamen compta amb ponències, tallers, degustacions, campionats, concursos i altres activitats paral·leles al desenrotllament de la fira com ara show cookings protagonitzats pels més destacats representants de la restauració de la província d'Alacant, així com amb concursos gastronòmics dirigits a professionals del sector, concursos de cocteleria dirigits a cambrers i barmen professionals i degustacions de vi, oli i altres productes.

Per a Raquel Huete, "la incidència de la gastronomia sobre el turisme es presenta com una oportunitat, un motor de creixement econòmic i vehicle de difusió de la cultura, i és a més un dels factors clau per a la promoció i diferenciació de les nostres destinacions".

En este sentit, ha assenyalat que des de la Generalitat "estem treballant molt intensament per a impulsar el producte gastronòmic, ja que este actua com a base de la identitat cultural de la Comunitat i com a motor en la projecció de la seua imatge".

"Per això, -ha continuat al directora general- continuarem treballant en 2016 a través de diferents actuacions promocionals per a donar a conéixer la nostra gastronomia i fomentar l'associació del nostre territori a valors de gran interés cultural, com ho és este".

Finalment, Raquel Huete ha agraït als organitzadors, IFA i Gastronostrum la celebració del certamen i ha manifestat que confia que "per tercer any, Gastroalicante constituïsca un fructífer intercanvi d'experiències i siga generador de sinergies beneficioses per a tots".