Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital
Innovación

Carolina Pascual afirma que "l'accés equitatiu a les noves tecnologies és imprescindible en una societat igualitària"

18/09/2020
Carolina Pascual afirma que 'l'accés equitatiu a les noves tecnologies és imprescindible en una societat igualitària'
- La consellera d'Innovació i la rectora de la Universitat de València, Mavi Mestre, signen el conveni de creació de la Càtedra de Bretxa Digital de Gènere
- Recorda que l''Agenda 2030' recull la necessitat d'assolir un accés equitatiu a les TIC i hi afig que "ningú es pot quedar arrere"
- La consellera d'Innovació i la rectora de la Universitat de València, Mavi Mestre, signen el conveni de creació de la Càtedra de Bretxa Digital de Gènere
- Recorda que l''Agenda 2030' recull la necessitat d'assolir un accés equitatiu a les TIC i hi afig que "ningú es pot quedar arrere"



La consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, ha afirmat que per a assolir una societat més igualitària "s'ha de tindre en compte l'accés equitatiu a les tecnologies perquè les dones puguen participar de les societats cada vegada més digitals, perquè no ens podem permetre perdre el 50 per cent del talent que tenim".

La consellera d'Innovació, que ha subscrit amb la rectora de la Universitat de València, Mavi Mestre, el conveni de creació de la Càtedra de Bretxa Digital de Gènere, ha recordat que l'accés equitatiu a les TIC està recollit en l''Agenda 2030'.

"No és només una qüestió d'igualtat de gènere ?ha matisat Pascual? sinó una necessitat urgent, i ningú es pot quedar arrere en aquest punt bàsic dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides".

La titular d'Innovació s'ha mostrat partidària d'identificar i analitzar totes les causes de la bretxa digital de gènere tenint en compte tres nivells: accés, formació i ocupació, i assolir ?mitjançant la implicació de governs, institucions i agents socials? propostes i solucions que esdevinguen "motor del canvi".

Un altre aspecte en el qual cal treballar, segons ha assenyalat la consellera, és la formació en noves tecnologies. "La falta de formació, unida als problemes d'accés i a factors socioeconòmics i culturals, acaba condicionant les dones, que són minoritàries en les disciplines STEM".

A més, a tot això cal sumar les diferències d'ocupació que es donen entre treballadors i treballadores i que, segons ha informat Pascual, suposen "que, en l'actualitat, només un 13 per cent del personal professional en el sector TIC siguen dones".

Per això, ha indicat que la Càtedra de Bretxa Digital de Gènere "és la més transversal de totes les càtedres, perquè la seua investigació i activitat estarà relacionada amb la resta de bretxes que s'analitzaran en altres universitats".

Xarxa de càtedres de bretxa digital

Cal recordar que la Generalitat, després de l'aprovació del Ple del Consell dels acords per a la creació de la xarxa de càtedres de bretxa digital, el mes de juliol passat, ja ha subscrit els convenis amb quatre de les cinc universitats públiques valencianes.

Concretament, a més de les signatures d'aquest divendres, ja s'han ratificat les col·laboracions amb la Universitat d'Alacant, en la qual s'ha creat la Càtedra de Bretxa Digital Generacional, i amb la Universitat Miguel Hernández d'Elx, que comptarà amb la Càtedra de Bretxa Digital i Bon Ús de les TIC.

Amb la Universitat Jaume I de Castelló està pendent la signatura de creació de la Càtedra de Bretxa Digital i Territori, que està prevista per a aquest mes.

Per a fer-ho, la Generalitat, a través de la Direcció General de Lluita contra la Bretxa Digital, ha aportat 150.000 euros, dels quals cada universitat en rebrà 30.000 per a subvencionar les despeses derivades de les accions de la càtedra.

La creació d'aquestes cinc càtedres permetrà analitzar la bretxa digital des de cada una de les perspectives diferents i fomentar activitats d'investigació, anàlisi i divulgació sobre la diversitat de bretxes digitals, des del punt de vista de l'accés, les competències digitals i el bon ús de les TIC.

Galeria d'imatges