Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital

El Consell col·labora amb el Centre Alzira-València de la UNED en un projecte de virtualització progressiva del Pla d'acció tutorial 2020

06/11/2020
- La Generalitat destina 150.000 euros en 2020
- La Generalitat destina 150.000 euros en 2020


El Ple del Consell ha aprovat el conveni de col·laboració entre la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i el Centre Associat Alzira-València Francisco Tomás y Valiente de la Universitat Nacional d'Educació a Distància (UNED), per al desenvolupament del projecte de virtualització progressiva del Pla d'acció tutorial 2020.

Amb aquest objectiu, la Generalitat destina 150.000 euros en 2020 a través de la línia nominativa 'Conveni centre Alzira-València Francisco Tomás y Valiente', dins del programa 'Universitat i estudis superiors'.

Aquesta col·laboració possibilita l'adscripció de tres professionals, almenys, que garantisquen la implementació del projecte de virtualització progressiva, que suposa un nou marc docent per als estudiants.

El Centre Alzira-València Francisco Tomás y Valiente es compromet que en tota la publicitat, fullets i material divulgatiu de les activitats que es duguen a terme en el marc del conveni conste la col·laboració de la Generalitat, a través de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

Projecte de virtualització progressiva del Pla d'acció tutorial

El Centre Associat Alzira-València Francisco Tomás y Valiente desenvolupa un projecte de virtualització progressiva del Pla d'acció tutorial, que ofereix atenció educativa en línia en els 27 graus universitaris que imparteix la UNED, així com en el curs d'accés directe per a majors de 25 anys i en els programes de màster. Aquesta atenció virtual a l'estudiant complementa la tutorització presencial a les aules.

Amb aquest objectiu, el centre està treballant en els programes Campus i Intercampus per a implementar la tasca tècnica i organitzativa de simultaniejar la presencialitat amb emissions interactives de continguts acadèmics a través de sistemes de videoconferència (aules AVIP).

Aquest model de docència en línia exigeix una planificació diària d'emissions que s'han de coordinar amb un claustre de més de dos-cents professors-tutors. Així mateix, rep en les instal·lacions pròpies emissions des d'altres centres associats, integrants, al seu torn, dels cinc campus universitaris que configuren l'organització interna de la UNED i que cobreixen tota la geografia espanyola, península i arxipèlags.

Aquest model genera complexitat en la gestió, per això l'administració del centre ha considerat necessària la participació de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, que subscriu aquest acord amb la finalitat de donar suport al projecte.