Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital
Trabajos de investigación

Els Premis Sapiència desperten l'interés científic de 300 alumnes i 100 tutors de la Comunitat Valenciana

24/05/2022
- Els projectes preinscrits procedeixen de 46 centres de la Comunitat i suposen la participació de 149 equips d'estudiants
- L'objectiu és despertar vocacions científiques entre els alumnes, fomentar el pensament crític i estimular la tasca dels professors i les professores
- Els projectes preinscrits procedeixen de 46 centres de la Comunitat i suposen la participació de 149 equips d'estudiants
- L'objectiu és despertar vocacions científiques entre els alumnes, fomentar el pensament crític i estimular la tasca dels professors i les professoress



Un total de 149 equips formats per un màxim de 3 alumnes i de dos professors o professores de centres educatius de la Comunitat Valenciana han presentat els seus treballs d'investigació per a participar en la 2a convocatòria dels Premis Sapiència, la qual cosa suposa el doble de candidatures respecte de l'any anterior.

Els Premis Sapiència sorgeixen com una iniciativa conjunta de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i la Xarxa d'Universitats Valencianes (RUVID), a fi de despertar vocacions científiques entre joves estudiants de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de les arts i les humanitats, les ciències socials i jurídiques, la física, la química i les matemàtiques, les ciències de la terra i de la vida i la tecnologia i l'enginyeria.

Amb aquesta iniciativa, la Generalitat Valenciana vol contribuir a fomentar el pensament crític en les etapes més primerenques del desenvolupament de l'estudiantat, alhora que estimular la tasca dels professors i professores que treballen amb els i les estudiants.

Com a novetat, enguany han pogut participar alumnes matriculats en 4t de l'ESO de tots els centres de la Comunitat Valenciana, a més de les i els estudiants de 1r i 2n de Batxiller, la qual cosa, junt amb l'èxit de l'edició anterior, ha contribuït a assolir les 149 candidatures, que suposen un notable increment tant del nombre de participants com del nombre de centres involucrats en el projecte.

A més, enguany també s'han difós a través de les xarxes socials un total de cinc vídeos denominats 'Projectes que inspiren', elaborats per experts i expertes de cada una de les cinc àrees d'interés, en els quals, de manera didàctica, s'explica com elaborar el projecte.

En concret, en aquesta segona edició s'han presentat 149 candidatures que pertanyen a 46 centres d'educació de la Comunitat Valenciana, que suposen la implicació de 292 estudiants i 106 tutors i tutores.

Per províncies, Alacant és la província des d'on més propostes s'han rebut, s'han assolit les 65, la qual cosa suposa el major nombre d'alumnes implicats, amb 117 autors. La segueix la província de València amb 55 projectes preinscrits, defensats per 105 autors i autores, i la província de Castelló presenta 29 projectes que impliquen 70 alumnes.

Per àrees de coneixement, 50 projectes pertanyen a l'àrea de ciències de la terra i de la vida; 34, al camp de la tecnologia i l'enginyeria; 31, al de les ciències socials i jurídiques; 20, a l'àrea de física, química i matemàtiques, i 14, a l'àrea de les arts i les humanitats.

Durant els mesos de febrer i març es va desenvolupar, juntament amb el CEFIRE, una jornada de formació per als nous candidats, en la qual van participar docents i premiats de l'edició de 2021.

A partir del 4 de juny, i fins al 4 de juliol, s'obri el període perquè els equips prescrits formalitzen la seua inscripció i presenten la memòria descriptiva del projecte, acompanyada del vídeo de presentació, que no ha de superar els 4 minuts.

En el web es pot consultar la guia per a elaborar la memòria i el vídeo de presentació: consulteu ací.

A més, des de l'organització també s'ha obert el canal de Telegram Premis Sapiència 22, en què els interessats poden trobar més informació útil.