Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital

El Consell regula la comissió gestora de les proves d'accés i preinscripció en les universitats públiques valencianes

05/03/2021
- S'hi incorpora una nova estructura: la Subcomissió de Suport Educatiu
- S'hi estableix el procediment de suplències dels membres de la Comissió
- S'hi incorpora una nova estructura: la Subcomissió de Suport Educatiu
- S'hi estableix el procediment de suplències dels membres de la Comissió



El Ple del Consell ha aprovat el decret que regula la comissió gestora de les proves d'accés i preinscripció en les universitats públiques del sistema universitari valencià.

Aquesta nova regulació es produeix per a incorporar la creació, la composició i les funcions d'una nova estructura: la Subcomissió de Suport Educatiu, així com per a establir el procediment de suplències dels membres de la Comissió que han d'assistir a les reunions.

La creació de la Subcomissió de Suport Educatiu es deu al fet que l'actual organització de la comissió gestora és insuficient per a tractar el volum i la dificultat de les peticions d'adaptació dels exàmens de les proves d'accés a la universitat, ja que cal estudiar aquestes adaptacions de manera individualitzada per cada estudiant afectat.

Aquesta subcomissió se suma a les ja existents, que són la Subcomissió Acadèmica de la Prova d'Accés a la Universitat i la Subcomissió Tècnica de Preinscripció en les Universitats Públiques del Sistema Universitari Valencià.

Totes depenen de la comissió gestora, que té les competències de l'organització de la prova d'accés als ensenyaments universitaris oficials de grau, així com l'organització, el desenvolupament i l'execució dels processos d'admissió a les universitats públiques.

La Subcomissió de Suport Educatiu de les proves d'accés a la universitat està presidida, igual que les altres dues subcomissions, per la persona encarregada de la coordinació de la prova d'accés a la universitat, que estudiarà les peticions d'adaptacions per als exàmens dels processos d'accés a les universitats públiques del sistema universitari valencià i les corresponents resolucions de les sol·licituds.

A més, comptarà amb una persona representant dels cossos docents, de cada una de les universitats públiques valencianes; una persona responsable de les mesures de suport educatiu; un representant de la inspecció d'educació; dues persones designades per la Direcció General d'Inclusió Educativa, i una persona funcionària designada per la direcció general competent en matèria d'universitats.

Per a l'exercici de les seues funcions, la Subcomissió de Suport Educatiu podrà comptar amb l'assessorament d'experts en suport educatiu.

D'altra banda, el decret també inclou el règim de suplències de la Presidència, Vicepresidència, Secretaria i vocals, tots membres de la comissió gestora que han d'assistir a les reunions, i concreta les persones que han de substituir-los en cas de no assistència.