Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital
Inclusión Digital
El Consell i les universitats públiques promouen la investigació per a reduir les desigualtats digitals en la societat valenciana
10/03/2022
- La Xarxa de Càtedres ha recopilat informació per a conéixer la situació de partida de les diverses bretxes digitals a la Comunitat Valenciana
- La Xarxa de Càtedres ha recopilat informació per a conéixer la situació de partida de les diverses bretxes digitals a la Comunitat Valenciana
La Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, des de la Xarxa de Càtedres contra la Bretxa Digital, ha posat en marxa accions pràctiques per a contribuir a reduir la bretxa digital des de la investigació i el coneixement de les universitats públiques valencianes.
Una vegada obtinguda una radiografia real de la situació de les diverses bretxes digitals a la Comunitat Valenciana, i servint com a punt de partida, la línia d'actuació per a enguany s'orienta cap a la transformació d'aquest coneixement en eines pràctiques que puguen evitar les desigualtats digitals.
Per tant, l'objectiu és desenvolupar accions que permeten trobar solucions pràctiques i innovadores davant de situacions reals que contribuïsquen a reduir la bretxa digital, per a produir-se la transferència d'aquest coneixement generat en les universitats en benefici per a tota la societat.
Per això, la Direcció General per a la Lluita contra la Bretxa Digital i les universitats públiques han proposat conjuntament diverses accions pràctiques per a desenvolupar durant aquest any:
La Universitat Politècnica de València, des de la seua Càtedra de Bretxa Digital i Diversitat Funcional, proposa fer al maig un "desafiament", en el qual participen personal i estudiants d'universitats europees amb el desafiament de buscar solucions per a millorar l'accés digital de persones amb discapacitat en el Challenge de l'Enhance Proyect.
La Universitat d'Alacant, des de la seua Càtedra de Bretxa Digital Generacional, entre altres accions, estudia convocar la primera edició dels Premis a la Investigació Jove sobre la Bretxa Digital, que es dotarien amb 1.000 euros, amb el propòsit d'incentivar la investigació de la bretxa digital generacional, visibilitzar-la i sensibilitzar-hi.
La Universitat Miguel Hernández proposa, des de la Càtedra de Bon Ús de les TIC, accions concretes de formació dirigides a personal tècnic de joventut d'àmbits municipals, Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) o Xarxa Jove, entre altres, amb l'objectiu de crear un espai de reflexió entorn de potencialitats i amenaces de la digitalització i el seu impacte en joves i adolescents.
Per la seua banda, la Universitat Jaume I de Castelló, des de la seua Càtedra de Bretxa Digital i Territori, elaborarà una guia sobre Smart Villages, que reculla informació clau per al disseny i la posada en marxa de projectes intel·ligents en espais rurals, que servisca com a document de treball per a administracions i institucions.
Finalment, des de la Càtedra de Bretxa Digital de Gènere, la Universitat de València proposa la creació de materials destinats a sensibilitzar la població valenciana, especialment la més jove, sobre la bretxa de gènere, així com l'elaboració de cursos de formació mitjançant píndoles en línia per a formar les joves valencianes i els joves valencians en eines TIC des d'una perspectiva de gènere.
L'activitat d'aquesta xarxa de càtedres s'emmarca dins de les accions previstes per l'Observatori de Bretxa Digital com a punt de trobada i intercanvi de coneixements, vinculat a la problemàtica de la bretxa digital des de les perspectives de gènere, territori; de diversitat funcional, generacional, i de bon ús de les TIC.
A través de cinc convenis amb les universitats públiques valencianes es va posar en marxa l'any 2020 la Xarxa de Càtedres, amb l'objectiu de potenciar el coneixement sobre les causes, les conseqüències i les solucions de cada forma de bretxa digital a la Comunitat Valenciana.
La consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, i la directora general per a la Lluita contra la Bretxa Digital, Maria Muñoz, han mantingut una reunió amb els cinc directors de les càtedres en la qual han establit les accions esmentades, que es desenvoluparan en el tercer any de marxa de la Xarxa de Càtedres. Aquesta reunió s'engloba en l'estratègia de l'Observatori de Bretxa Digital de la Generalitat Valenciana per a fomentar el coneixement de les diverses bretxes.
Durant els dos primers anys d'activitat, les cinc càtedres han recopilat gran quantitat d'informació per mitjà d'enquestes, estudis diagnòstics i investigacions sobre el terreny, que els han permés reconéixer i establir amb precisió la magnitud i la situació de partida de les diverses bretxes digitals al nostre territori.
Segons ha volgut destacar la directora general per a la Lluita contra la Bretxa Digital, María Muñoz, "estem molt satisfets amb les reunions que hem mantingut amb els directors de la Xarxa de Càtedres creada per la Conselleria d'Innovació juntament amb les cinc universitats públiques valencianes, que s'engloba en l'estratègia de l'Observatori de Bretxa Digital de la Generalitat Valenciana".
A més, María Muñoz ha assenyalat el full de ruta de la Xarxa, que "en el seu tercer any de marxa enfocarà els esforços a transformar el coneixement recopilat en aquests anys en eines pràctiques que permeten transformar la societat i reduir la bretxa digital des de la perspectiva de la diversitat funcional, el gènere, el territori, la perspectiva generacional i, per descomptat, l'ús responsable de les tecnologies".
La Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, des de la Xarxa de Càtedres contra la Bretxa Digital, ha posat en marxa accions pràctiques per a contribuir a reduir la bretxa digital des de la investigació i el coneixement de les universitats públiques valencianes.
Una vegada obtinguda una radiografia real de la situació de les diverses bretxes digitals a la Comunitat Valenciana, i servint com a punt de partida, la línia d'actuació per a enguany s'orienta cap a la transformació d'aquest coneixement en eines pràctiques que puguen evitar les desigualtats digitals.
Per tant, l'objectiu és desenvolupar accions que permeten trobar solucions pràctiques i innovadores davant de situacions reals que contribuïsquen a reduir la bretxa digital, per a produir-se la transferència d'aquest coneixement generat en les universitats en benefici per a tota la societat.
Per això, la Direcció General per a la Lluita contra la Bretxa Digital i les universitats públiques han proposat conjuntament diverses accions pràctiques per a desenvolupar durant aquest any:
La Universitat Politècnica de València, des de la seua Càtedra de Bretxa Digital i Diversitat Funcional, proposa fer al maig un "desafiament", en el qual participen personal i estudiants d'universitats europees amb el desafiament de buscar solucions per a millorar l'accés digital de persones amb discapacitat en el Challenge de l'Enhance Proyect.
La Universitat d'Alacant, des de la seua Càtedra de Bretxa Digital Generacional, entre altres accions, estudia convocar la primera edició dels Premis a la Investigació Jove sobre la Bretxa Digital, que es dotarien amb 1.000 euros, amb el propòsit d'incentivar la investigació de la bretxa digital generacional, visibilitzar-la i sensibilitzar-hi.
La Universitat Miguel Hernández proposa, des de la Càtedra de Bon Ús de les TIC, accions concretes de formació dirigides a personal tècnic de joventut d'àmbits municipals, Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) o Xarxa Jove, entre altres, amb l'objectiu de crear un espai de reflexió entorn de potencialitats i amenaces de la digitalització i el seu impacte en joves i adolescents.
Per la seua banda, la Universitat Jaume I de Castelló, des de la seua Càtedra de Bretxa Digital i Territori, elaborarà una guia sobre Smart Villages, que reculla informació clau per al disseny i la posada en marxa de projectes intel·ligents en espais rurals, que servisca com a document de treball per a administracions i institucions.
Finalment, des de la Càtedra de Bretxa Digital de Gènere, la Universitat de València proposa la creació de materials destinats a sensibilitzar la població valenciana, especialment la més jove, sobre la bretxa de gènere, així com l'elaboració de cursos de formació mitjançant píndoles en línia per a formar les joves valencianes i els joves valencians en eines TIC des d'una perspectiva de gènere.
L'activitat d'aquesta xarxa de càtedres s'emmarca dins de les accions previstes per l'Observatori de Bretxa Digital com a punt de trobada i intercanvi de coneixements, vinculat a la problemàtica de la bretxa digital des de les perspectives de gènere, territori; de diversitat funcional, generacional, i de bon ús de les TIC.
A través de cinc convenis amb les universitats públiques valencianes es va posar en marxa l'any 2020 la Xarxa de Càtedres, amb l'objectiu de potenciar el coneixement sobre les causes, les conseqüències i les solucions de cada forma de bretxa digital a la Comunitat Valenciana.
La consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, i la directora general per a la Lluita contra la Bretxa Digital, Maria Muñoz, han mantingut una reunió amb els cinc directors de les càtedres en la qual han establit les accions esmentades, que es desenvoluparan en el tercer any de marxa de la Xarxa de Càtedres. Aquesta reunió s'engloba en l'estratègia de l'Observatori de Bretxa Digital de la Generalitat Valenciana per a fomentar el coneixement de les diverses bretxes.
Durant els dos primers anys d'activitat, les cinc càtedres han recopilat gran quantitat d'informació per mitjà d'enquestes, estudis diagnòstics i investigacions sobre el terreny, que els han permés reconéixer i establir amb precisió la magnitud i la situació de partida de les diverses bretxes digitals al nostre territori.
Segons ha volgut destacar la directora general per a la Lluita contra la Bretxa Digital, María Muñoz, "estem molt satisfets amb les reunions que hem mantingut amb els directors de la Xarxa de Càtedres creada per la Conselleria d'Innovació juntament amb les cinc universitats públiques valencianes, que s'engloba en l'estratègia de l'Observatori de Bretxa Digital de la Generalitat Valenciana".
A més, María Muñoz ha assenyalat el full de ruta de la Xarxa, que "en el seu tercer any de marxa enfocarà els esforços a transformar el coneixement recopilat en aquests anys en eines pràctiques que permeten transformar la societat i reduir la bretxa digital des de la perspectiva de la diversitat funcional, el gènere, el territori, la perspectiva generacional i, per descomptat, l'ús responsable de les tecnologies".