Vicepresidència i Igualtat i Polítiques Inclusives
Inclusió social

Igualtat i el Ministeri d’Inclusió col·laboren per a millorar l’harmonització de l’ingrés mínim vital i la renda valenciana d’inclusió

14/09/2022
Igualtat i el Ministeri d’Inclusió col·laboren per a millorar l’harmonització de l’ingrés mínim vital i la renda valenciana d’inclusió
  • La secretària autonòmica d’Atenció Primària i Serveis Socials s’ha reunit amb la secretària general d’Objectius i Polítiques d’Inclusió i Previsió Social 
  • S’han tractat també altres projectes conjunts, com el programa ‘Pilotem’ d’inclusió social i la targeta social digital

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives i el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions estan col·laborant en l’elaboració de propostes per a millorar l’harmonització de les prestacions de l’ingrés mínim vital (IMV) i la renda valenciana d’inclusió (RVI). 

La secretària autonòmica d’Atenció Primària i Serveis Socials, Irene Gavidia, i la secretària general d’Objectius i Polítiques d’Inclusió i Previsió Social, Milagros Paniagua, han mantingut una reunió de treball per a analitzar la situació actual d’alguns projectes conjunts entre totes dues administracions, com ara l’harmonització de les dues prestacions, el projecte ‘Pilotem’ d’inclusió social i la targeta social digital. 

Irene Gavidia ha explicat que les dues institucions “coincideixen en el plantejament de solucions” per a agilitzar la gestió de l’IMV i l’RVI, reduir el temps de mitjana d’espera de resolucions i ampliar el nombre de beneficiaris. 

Pel que fa a l’RVI, la secretària autonòmica ha assenyalat que, en aquests moments, un total de 76.846 persones en situació de vulnerabilitat a la Comunitat Valenciana són destinatàries de la renda, una prestació econòmica que va posar en marxa el Consell en 2017 “per a lluitar contra la pobresa i per la inclusió social i laboral dels col·lectius més vulnerables, perquè, a més d’una prestació econòmica, inclou itineraris d’inclusió”, ha recordat. 

Programa ‘Pilotem’

Durant la reunió amb la secretària general d’Objectius i Polítiques d’Inclusió i Previsió Social s’ha analitzat també el desenvolupament del programa ‘Pilotem’ d’itineraris d’inclusió social de la Comunitat Valenciana, que es va posar en marxa en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència amb una dotació econòmica de deu milions d’euros. 

Irene Gavidia ha explicat que es tracta d’un projecte pilot d’itineraris d’inclusió social per a col·lectius específics, amb la finalitat principal d’aplicar en cada cas “objectius concrets i ben diferenciats per a avaluar-los posteriorment, que s’adaptaran a les necessitats de cadascun d’aquests”.

Amb la finalitat de contribuir a la promoció de la igualtat, la inclusió social i la lluita contra la pobresa, s’han prioritzat com a grups específics les dones víctimes de violència de gènere, la població gitana, els joves extutelats per l’Administració, les persones sense llar, les famílies vulnerables, les persones amb diversitat funcional o afectades per malalties de salut mental, la població LGTBI i les persones prostituïdes.

Per a la realització del projecte, ha assenyalat Gavidia, s’està comptant amb la col·laboració d’entitats del tercer sector especialitzades i amb experiència en la realització d’aquesta mena d’itineraris d’inclusió social, “amb les quals ja s’han iniciat les reunions per a establir i fixar les actuacions que cal seguir”. S’estima l’execució de 53 accions amb un abast aproximat de 2.282 participants.

A més, en el projecte col·laboren també les entitats locals a través dels Serveis Socials d’atenció primària, cosa que “fa valdre” la importància de la coordinació amb les entitats del tercer sector com a element de millora en el procés d’intervenció dels itineraris, ha insistit Gavidia. 

Galeria d'imatges