Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
Artesania

Climent: “La cocreació, la innovació, la promoció, la comercialització i la formació són els eixos sobre els quals ha de pivotar la necessària transformació del sector de l’artesania”

15/09/2022
Climent: “La cocreació, la innovació, la promoció, la comercialització i la formació són els eixos sobre els quals ha de pivotar la necessària ...
  • El conseller ha clausurat el II Congrés Artesania Contemporània a Debat, organitzat per Fundesarte en el marc de València Capital Mundial del Disseny 2022
  • Economia està impulsant la investigació, la generació i la difusió de coneixements sobre el sector artesanal per mitjà de la càtedra d’Artesania de la Universitat Politècnica de València   

El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha assenyalat que “la cocreació, la innovació, la promoció, la comercialització i la formació són els eixos sobre els quals ha de pivotar la necessària transformació del sector de l’artesania, de manera que es propicien, en tots aquests àmbits, les experiències col·laboratives, que sempre són enriquidores, i la creació d’ecosistemes favorables a la innovació i a la creativitat”.

Climent ha clausurat el II Congrés Artesania Contemporània a Debat, organitzat per Fundesarte, l’organització de referència en la promoció de l’artesania espanyola, que ha triat València en el marc del seu nomenament com a Capital Mundial del Disseny 2022.

El conseller ha explicat que “el concepte d’artesania ha variat molt en els últims temps, el qual ha passat d’identificar-se únicament amb la tradició a transmetre uns nous valors que connecten bé amb les necessitats de la ciutadania i les demandes de productes de disseny de la societat actual, tant de caràcter decoratiu com utilitari”.

Per això, “artesania i disseny van indefectiblement units quan parlem d’artesania contemporània, de manera que entre els dos s’estableix un vincle molt beneficiós”.
La Conselleria d’Economia Sostenible està impulsant polítiques que propicien la incorporació del disseny i de les noves tecnologies al sector artesanal, al mateix temps que s’implementen estratègies de comunicació que posen en valor característiques tradicionals d’aquest sector, com són la qualitat, la creativitat, l’exclusivitat i la sostenibilitat.

També s’estan impulsant la investigació, la generació i la difusió de coneixements sobre el sector artesanal a manera d’eines poderoses de transformació, per mitjà de la càtedra d’Artesania, que s’ha creat recentment a la Universitat Politècnica de València.

II Congrés d’Artesania Contemporània

L’elecció de València per a la celebració del II congrés ha estat motivada per la riquesa i la tradició del seu teixit artesanal i de les pimes auxiliars vinculades a la moda i a l’hàbitat, juntament amb la gran diversitat i vitalitat de creadors emergents (‘design-makers’, artistes i dissenyadors) i a l’alt nivell d’empreses editores de disseny que han contribuït a la seua nominació com a ‘World Design Capital 2022’.

El II congrés s’ha centrat en l’anàlisi d’experiències col·laboratives en l’àmbit del disseny, del màrqueting i de la formació experimental, per tal d’identificar els models de cooperació més adequats, les estratègies de desenvolupament més operatives i la manera de solucionar els nombrosos problemes inherents a les pràctiques col·laboratives.

Ha anat dirigit a institucions i associacions per a la promoció de l’artesania, a escoles d’art i disseny i centres de formació en oficis, a empreses artesanes i dissenyadors, a emprenedors i entitats d’emprenedoria, a entitats de desenvolupament econòmic i sociocultural, a promotores de turisme i comerç exterior, a mitjans de comunicació i als sectors de la moda, d’accessoris, de decoració, de parament i d’arquitectura.

Galeria d'imatges