Vicepresidència Segona i Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica

El Consell autoritza un nou conveni de col·laboració per al desenvolupament de les oficines de la Xarxa Xaloc

21/10/2022
  • El nou acord modifica les clàusules tercera i dotzena del conveni tipus vigent
  • El període de validesa d'aquest conveni s'estendrà fins al 31 de desembre de 2024 amb possibilitat de pròrroga

El Consell ha autoritzat un nou conveni tipus de col·laboració entre la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica i les administracions locals per a la creació i el desenvolupament de les oficines integrades en la Xarxa Xaloc d'oficines d'habitatge, rehabilitació i regeneració urbana.

L'objectiu és l'aprovació d'un nou conveni tipus i la modificació de les clàusules tercera i dotzena del conveni ja existent entre la Generalitat, a través de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, i les entitats locals per al desenvolupament d'una oficina integrada en la Xarxa Xaloc.

Actualment, les oficines de la Xarxa Xaloc es financen a través d'un conveni tipus per encàrrec de gestió que es troba vigent amb diversos municipis o mancomunitats de la Comunitat, o estan pròxims a signar-se.

Per això, l'experiència obtinguda a través de la gestió dels diversos convenis singulars subscrits a l'empara del conveni tipus, ha evidenciat la possibilitat de millorar el text i simplificar la tramitació administrativa subsegüent a la subscripció per als convenis singulars que se subscriguen a partir de l'aprovació del nou conveni tipus.

Concretament, en aquest nou acord es dona una nova denominació a la clàusula tercera, i se'n manté el contingut a excepció del primer paràgraf. A més, s'elimina, en la clàusula dotzena, la necessitat de publicació dels convenis singulars en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per entendre que les obligacions de publicitat i transparència queden bastant cobertes amb la publicació dels convenis en el portal de transparència de la Generalitat (http://www.gvaoberta.gva.es) i en la web de l'ajuntament/mancomunitat que està subjecte al conveni.

També s'inscriurà en el Registre de convenis de la Generalitat i es remetrà una còpia a la direcció general competent en matèria d'administració local.

Cal recordar que la gestió, la informació, la mediació social i l'assessorament de les seus de la Xarxa Xaloc queden encomanats a les corporacions locals i les mancomunitats, que suposen una eficiència més gran i una assistència més directa al ciutadà.

A més, l'import de l'encàrrec de gestió vindrà subjecte als termes de cada conveni singular que subscriguen les parts, en funció de la població, el nombre de municipis i l'extensió territorial de l'entitat local.

Els annexos de la nova resolució detallen les despeses de personal en les oficines Xaloc en el cas d'ajuntaments i en el cas de mancomunitats, a més de l'assignació de despeses corrents anuals i mensuals per a aquestes.

La legitimitat del conveni començarà en la data de la signatura i s'estendrà fins al 31 de desembre de 2024. Es preveu la possibilitat de realitzar una pròrroga per un període màxim addicional de quatre anys.