Vicepresidència i Igualtat i Polítiques Inclusives
Atenció fixa i mòbil

Igualtat posa en marxa un nou programa de teleassistència avançada per a atendre 50.000 persones en situació de dependència

22/10/2022
Igualtat posa en marxa un nou programa de teleassistència avançada per a atendre 50.000 persones en situació de dependència
  • Aitana Mas destaca que l'objectiu és “oferir un servei de qualitat” que ara ja arriba a 22.520 persones 
  • Es destinen 26,7 milions d'euros a “millorar l'atenció a les persones en situació de dependència”

La vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Aitana Mas, ha destacat la inversió de més de 26,7 milions d'euros per a atendre un total de 50.000 persones en situació de dependència mitjançant un programa pioner de teleassistència avançada, que els garanteix “un servei de qualitat i una atenció ràpida en cas que hi haja una urgència, mitjançant un sistema d'interconnexió amb familiars, serveis d'informació o professionals de referència”.

L'objectiu de la teleassistència avançada és, segons Mas, “donar seguretat i tranquil·litat a les persones beneficiàries i als seus familiars, de manera que romanguen en el seu medi habitual de vida, a fi d'evitar els grans costos personals, socials i econòmics que comporta el desarrelament del medi i, al mateix temps, millorar la seua atenció i benestar, ja que els garanteix una intervenció immediata en cas que patisquen crisis personals, socials o mèdiques”.

En l'actualitat, un total de 22.520 persones ja són ateses mitjançant aquest programa de teleassistència avançada de la Generalitat i l'objectiu és ampliar mensualment aquesta xifra en unes 4.000 noves persones beneficiàries, de tal manera que, a finals d'enguany, “ja es preste el servei a unes 34.500 persones i assolir la xifra de 50.000 persones ateses al llarg del primer semestre de 2023”, segons ha avançat la vicepresidenta.

D'aquesta manera, quan finalitze la implementació del programa, la província d'Alacant tindrà 9.720 persones usuàries del servei de teleassistència fixa i 1.080 persones usuàries del servei de teleassistència mòbil; d'altra banda, les províncies de València i Castelló comptaran amb un total de 29.250 persones usuàries del servei de teleassistència fixa i 3.250 de teleassistència mòbil. 

Suports tecnològics per a una seguretat i una atenció millors ​​​

Aquest innovador programa inclou, a més dels serveis de teleassistència d'alarmes i centraletes, suports tecnològics dins o fora del domicili, o en tots dos casos, així com la connexió amb els serveis d'informació i professionals de referència del Sistema de Serveis Socials i alarmes amb el Sistema Sanitari, amb l'objectiu de desenvolupar processos i protocols d'actuació davant de les necessitats d'atenció detectades. És una gran prestació en situacions d'emergència i urgència per a fer costat plenament a la família.

Emmarcada en els projectes d'inversió del Pla de recuperació, transformació i resiliència del Govern espanyol, la teleassistència avançada “millora la qualitat de vida, la seguretat i l'atenció a persones dependents, ja que els garanteix que, davant d'una situació de crisi per malaltia, emergències sanitàries, caigudes, angoixa, foc o aigua en l'habitatge, soledat, etc., podran contactar immediatament amb un centre d'atenció que els posarà en comunicació amb el seu entorn sociofamiliar i rebran una intervenció immediata”, segons Mas.

Cal destacar que ja s'està tramitant la modificació del contracte per a ampliar el nombre de terminals del programa per a reforçar el servei de teleassistència avançada a la Comunitat Valenciana i, així, poder atendre 20.098 persones més en situació de dependència amb terminals nous, la qual cosa suposaria una inversió addicional de més de sis milions d'euros.

Galeria d'imatges