Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
Desenvolupada per AIJU

L’Ivace finança amb 216.000 euros una nova edició de la guia del joguet, que enguany analitza la sostenibilitat del sector

26/10/2022
  • El 32 % de les famílies enquestades afirma tindre en compte la sostenibilitat a l'hora de comprar un joguet i el 44 % considera que l'oferta actual de joguets sostenibles és baixa o molt baixa
  • Ivace Internacional organitza una missió inversa en la Fira Pre-Show amb empreses importadores procedents del Regne Unit, Turquia i Grècia

El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha participat en la presentació de la 32a edició de la Guia AIJU 2022-2023, desenvolupada per l'Institut Tecnològic de Producte Infantil i Oci (AIJU) amb una subvenció nominativa de 216.000 euros de la Conselleria d'Economia, a través de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace).

En aquesta edició, la Guia AIJU, única en el context nacional avalada per institucions de consum, inclou un estudi realitzat pel centre tecnològic a 2.800 famílies amb fills i filles de 0 a 12 anys, en el qual s'ha analitzat la percepció de la sostenibilitat en el món del joguet per part dels consumidors d'Alemanya, Espanya, el Regne Unit, França i Itàlia.

Segons aquest estudi, el 32 % de les famílies afirma tindre en compte la sostenibilitat a l'hora de comprar un joguet i el 44 % considera que l'oferta actual de joguets sostenibles és baixa o molt baixa. Encara que la veritat és que aspectes com la qualitat-preu (62 %), el valor educatiu (56 %) i la petició infantil (46 %) continuen sent els principals criteris de compra.

En aquest sentit, el responsable d'Economia Sostenible, Rafa Climent, ha destacat la necessitat de “reforçar l'impacte d'una cultura sostenible eficaç, tant en les empreses com en la societat, i la Guia AIJU és una bona plataforma per a assolir-ho”.

Per a Climent la sostenibilitat “és oportunitat, i són moltes les empreses que han passat de veure-la com una despesa a veure-la com una inversió”.

En aquest sentit, el conseller d'Economia ha indicat que “és tan necessari com urgent que des de les administracions ens hi anticipem i ajudem les empreses amb pressupost i eines enfocades a integrar la sostenibilitat en les seues estratègies”.

Climent ha recordat la línia d'ajudes que Ivace va publicar en 2019 perquè els centres tecnològics desenvoluparen demostradors en l'àmbit de l'economia circular, equipats amb tecnologia d'avantguarda al servei de tot el teixit empresarial de la Comunitat Valenciana.

Fira Pre-Show

La presentació de la Guia AIJU 22-23 ha tingut lloc en el marc de la Fira Pre-Show organitzada per l'Associació Espanyola de Fabricants de Joguets (AEFJ), on es reuneixen fabricants de joguets i clients de cara a la preparació de la pròxima campanya.  

En aquesta edició, Ivace Internacional ha preparat una missió inversa amb empreses importadores procedents del Regne Unit, Turquia i Grècia, amb l'objectiu d'aportar noves oportunitats de negoci a les empreses valencianes. 

Rafa Climent ha fet un recorregut pels estands d'empreses valencianes i ha destacat el suport constant de la Conselleria a la internacionalització del joguet, amb accions específiques i demanades per les mateixes empreses. 

“Una de les actuacions més valorades per les empreses, per l'efectivitat i pel baix cost que representen, són les missions inverses d'empreses importadores, ja que són accions que els permeten realitzar contactes interessants i, fins i tot, formalitzar vendes sense eixir de la Comunitat Valenciana”, ha explicat Climent.

Exportacions del sector

Les exportacions del joguet en el període gener-agost de 2022 han assolit un valor de 148 milions d'euros, la qual cosa representa un increment del 15,38 % respecte al mateix període de l'any anterior.

El primer client de la Comunitat Valenciana en aquest període és Portugal, amb 2,5 milions d'euros i un ascens del 36,5 % respecte al mateix període de l'any anterior. Hi segueix França amb 16 milions d'euros, la qual cosa representa un descens del 17 % respecte al mateix període de l'any anterior. 

Les exportacions a Alemanya –situada en tercer lloc– s'incrementen un 36,5 % amb un valor de 15,9 milions d'euros. Hi segueixen Itàlia, Grècia, Bèlgica, els Països Baixos i els Estats Units. Entre aquestes destinacions destaca l'increment del 85 % amb destinació als Països Baixos.

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats

Declaracions del conseller de Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent