Vicepresidència Segona i Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica

El Consell autoritza un conveni amb l'Ajuntament d'Ademuz per a l'obertura d'una oficina Xaloc

04/11/2022
  • La seu de la Xarxa Xaloc té la funció d'actuar com un servei de finestreta única en matèria d'habitatge, rehabilitació i regeneració urbana
  • La quantitat total màxima invertida i destinada a la seu per a l'encàrrec de la gestió supera els 141.000 euros

 

El Consell ha autoritzat un conveni de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica amb l'Ajuntament d'Ademuz per a la posada en marxa d'una oficina integrada en la Xarxa Xaloc, d'acord amb el nou conveni tipus subscrit recentment.

La finalitat d'aquest conveni és l'obertura i desenvolupament d'una oficina d'habitatge, rehabilitació i regeneració urbana integrada en Xaloc, a més de dotar d'estabilitat financera i de mitjans materials i personals l'oficina, i prestar un servei a la ciutadania de manera contínua i de qualitat.

El desenvolupament de les actuacions en matèria d'habitatge, regeneració urbana i rehabilitació d'edificis per part de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica exigeix immediatesa i proximitat dels òrgans gestors a la ciutadania.

En conseqüència, per a més eficiència i una assistència més directa al ciutadà, és necessari encomanar la gestió, la informació, la mediació social i l'assessorament en aquestes matèries a les entitats locals.

Prèviament, el Consell va aprovar, el març de 2022, una resolució per al desenvolupament d'una oficina integrada en la Xarxa d'Oficines d'Habitatge, Rehabilitació i Regeneració Urbana (Xarxa Xaloc).

Posteriorment, davant de la necessitat de la millora del que s'articula en el conveni tipus i de la simplificació de la tramitació administrativa subscrita en els acords singulars amb els ajuntaments i les mancomunitats, el mes d'octubre passat es va aprovar el nou conveni tipus.

Finançament

De conformitat amb el que es disposa en el Decret del Consell 199/2021, el finançament adjudicat a l'oficina Xaloc del municipi d'Ademuz va a càrrec de l'aplicació pressupostària 14.01.02.431.70.227, i de conformitat amb el que disposa la clàusula segona, es reparteix en tres anualitats.

Concretament, l'import total destinat a la seu d'Ademuz ascendeix a un màxim de 141.190,31 euros. La quantitat establida per a aquest any 2022 és de 9.388,61 euros. S'assigna, per als dos anys posteriors, 2023 i 2024, la mateixa quantia de 65.900,85 euros, respectivament.

Aquest conveni de col·laboració entra en vigor en el moment en què se signa i conclou la seua vigència el 31 de desembre de 2024.

Una vegada subscrit l'acord, es publicarà en el portal de transparència de la Generalitat i en el web de l'Ajuntament d'Ademuz, a més d'inscriure's en el Registre de convenis de la Generalitat, i es remetrà una còpia a la direcció general competent en matèria d'administració local.