Presidència
Estratègia CreaTurisme

Colomer presenta la nova etapa de l’estratègia de CreaTurisme per a promoure experiències turístiques tangibles, comercialitzables i sostenibles

28/11/2022
Presentació novetats CreaTurisme
  • Des del seu llançament en 2018, l’estratègia CreaTurisme s’ha anat afermant a la Comunitat Valenciana i ara s’inicia una nova etapa de consolidació d’aquest programa

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presentat la nova etapa de l’estratègia CreaTurisme, el programa de desenvolupament i impuls del producte turístic altament especialitzat i de base experiencial.

Francesc Colomer ha assenyalat que entre els principals objectius marcats destaca la promoció d’“experiències turístiques tangibles, comercialitzables i sostenibles”.

Colomer ha explicat que amb l’estratègia CreaTurisme defensem que “el millor màrqueting comença en el producte, que és el millor passaport per al futur; ens reforça com a destinació”. A més, ha anunciat que en la pròxima edició de Fitur 2023 “farem valdre aquest programa i les seues experiències”.

Nova etapa de CreaTurisme

Des del seu llançament en 2018, l’estratègia CreaTurisme s’ha anat afermant a la Comunitat Valenciana i ara s’inicia una nova etapa de consolidació d’aquest programa.

Els objectius se centren a reforçar la sostenibilitat de la proposta turística; desestacionalitzar la demanda i diversificar la tradicional proposta de sol i platja; vertebrar turísticament el territori; diferenciar la destinació Comunitat Valenciana dels competidors; professionalitzar l’oferta turística, especialment pimes i autònoms, i promoure experiències turístiques tangibles i comercialitzables.

El treball de gestió inclou una nova organització de les línies de producte turístic que es divideixen en quatre grans àrees: Mediterrani Cultural (inclou el turisme cultural, idiomàtic i Mediterranew Musix); Mediterrani Rutes (engloba Ruta del Grial, Ruta de la Seda, Territori Borja, Camí de Dinosaures i la Xarxa de Centres d’Art Contemporani); Mediterrani Actiu Esportiu (turisme actiu i d’aventura, activitats nàutiques, turisme de busseig, cicloturisme i turisme esportiu), i Mediterrani Natural Rural (agroturisme, enoturisme, ecoturisme i observació d’ocells).

A més, en aquesta nova etapa s’establiran dos tipus de classificació de membres adherits, els iniciats i els business per als qui ja disposen d’experiències publicades. També es treballarà en millores en la comunicació en línia impulsant un nou disseny i una reestructuració dels microllocs web, a més d’una nova pàgina d’ExperiènciesCV.

Quant a les actuacions de promoció i màrqueting, s’impulsarà un pla operatiu amb pressupost propi de 50.000 euros anuals, a més de la participació en accions de promoció que s’incloguen en el pla de mitjans de Turisme Comunitat Valenciana.

Evolució del programa

El programa CreaTurisme compleix quatre anualitats des que es va llançar amb 1.109 empreses adherides, 317 de les quals pertanyen al producte de Mediterrani Cultural, 192 a Rutes, 296 a Natural Rural i 375 a Mediterrani Actiu Esportiu. Cal tindre en compte que les empreses poden estar adherides a més d’un producte turístic.

Després dels primers passos del programa CreaTurisme, centrats en l’etapa de disseny i llançament, Turisme CV ha centrat els esforços a consolidar aquesta iniciativa i ha realitzat més de 35 accions de difusió del programa, més de 15 sessions de formació i més de 50 reunions amb els grups de treball de cada producte, entre altres actuacions de promoció.

El programa també compta amb una estratègia de comunicació que desenvolupa newsletters mensuals per línia de producte, a més de reportatges en mitjans de premsa nacionals i internacionals, ràdios i campanyes en xarxes socials.

Tot això, ha permés que el programa CreaTurisme complisca el quart aniversari reforçant la seua consolidació, com així ho avala la plataforma que té en línia, que recull ja més de 850 experiències publicades en la web i l’app Android, creades directament per les empreses i en tres idiomes.

Galeria d'imatges