Presidència
Estratègia CreaTurisme

Turisme premiarà les millors experiències turístiques publicades en el web ExperiènciesCV en la I Edició dels Premis CreaTurisme

16/12/2022
Presentació novetats CreaTurisme a Castelló de la Plana
  • Colomer ha anunciat que fins al 9 de gener està obert el termini per a la presentació de candidatures a aquesta primera edició dels Premis CreaTurisme, que es lliuraran durant Fitur 2023
  • El secretari autonòmic ha presentat a Castelló de la Plana la nova etapa de l’estratègia CreaTurisme

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha anunciat que Turisme Comunitat Valenciana “premiarà les millors experiències turístiques publicades en el web d’ExperiènciesCV en la I Edició dels Premis CreaTurisme”.

L’objectiu d’aquests premis és reconéixer els esforços i la implicació de les empreses adherides al programa CreaTurisme. Per això, el titular de Turisme ha remarcat que “volem reconéixer aquelles experiències més singulars, les més ben adaptades per a assolir una accessibilitat universal i les experiències més alineades amb els ODS de Nacions Unides”.

S’han establit set categories a les quals les diverses empreses adherides al programa CreaTurisme poden enviar les respectives candidatures: millor experiència Mediterrani cultural, orientada a un públic cultural que enriquisca la proposta de valor de la destinació; millor experiència Mediterrani cultural - rutes, dirigida a un públic cultural específic que ajude a consolidar la ruta com a proposta turística competitiva, i millor experiència Mediterrani natural - rural, orientada a la demanda de turisme rural i natural que potencie la proposta turística de l’entorn rural de la Comunitat Valenciana.

Millor experiència Mediterrani actiu - esportiu, experiència dirigida al públic actiu i esportiu que evidencie el valor de la destinació; experiència Creaturisme accessible, que facilita el consum i el gaudi a tota mena de públics; experiència Creaturisme compromís, que evidencia una aposta per un turisme sostenible en línia amb els ODS, i experiència Creaturisme innovació, que reconeix la singularitat de la proposta atesos els arguments temàtics, els itineraris experiencials i/o l’ús de la tecnologia.

El titular de Turisme també ha anunciat que ja està obert el termini per a la presentació de candidatures a aquests premis, que conclou el pròxim 9 de gener. A més, ha assenyalat que el lliurament dels guardons es durà a terme en un acte oficial durant Fitur 2023.

Colomer ha fet aquestes declaracions a Castelló de la Plana, on ha presentat la nova etapa de l’estratègia CreaTurisme, el programa de desenvolupament i impuls del producte turístic altament especialitzat i de base experiencial.

Més informació sobre els Premis CreaTurisme.

Presentació novetats CreaTurisme

La nova etapa de l’estratègia CreaTurisme se centra en la consolidació del model, si bé Francesc Colomer ha assenyalat que entre els principals objectius marcats destaca la promoció del producte i les experiències, i ha insistit que “tot bon màrqueting comença en el producte”.

Colomer ha fet un al·legat en defensa de les empreses que treballen en el sector turístic, i ha assegurat que “serà un sector amb un gran futur, l’únic que no es pot deslocalitzar”, i a més ha insistit en el fet que “construir un relat de base territorial sobre la història, les tradicions, el paisatge o el patrimoni, és encertar”.

A més, ha insistit que l’estratègia CreaTurisme “té la intenció de professionalitzar i defensar el sector, superar l’amateurisme i caminar cap a la qualificació evitant el conformisme i la rutina”. En aquesta línia, ha avançat que en la pròxima edició de Fitur “el producte i el programa CreaTurisme tindran un paper destacat”.

L’estratègia CreaTurisme, des que es va llançar en 2018, s’ha anat afermant a la Comunitat Valenciana i ara s’inicia una nova etapa de consolidació d’aquest programa.

Els objectius de la nova etapa de CreaTurisme se centren a reforçar la sostenibilitat de la proposta turística; desestacionalitzar la demanda, diversificar la tradicional proposta de sol i platja; vertebrar turísticament el territori; diferenciar la destinació Comunitat Valenciana dels competidors; professionalitzar l’oferta turística, especialment pimes i autònoms, i promoure experiències turístiques tangibles i comercialitzables.

Per a assolir aquests objectius es treballarà en tres línies d’acció: gestió i nova organització de les línies de producte turístic; comunicació, i accions de màrqueting.

Més informació en el web de CreaTurisme.

Galeria d'imatges