Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
ITV

Economia notifica a les empreses concessionàries del servei d’ITV l’ampliació del contracte entre 55 i 62 dies, segons els casos

26/12/2022
  • Les estacions d’ITV d’Alcoi, Benidorm, Gandia, Ondara, Ontinyent, Orihuela - San Bartolomé, Redován, Torrevieja, Utiel, Villena, Vinaròs i Xàtiva ampliaran el contracte des de l’1 de gener fins al 24 de febrer de 2023
  • Les concessionàries d’Alacant, Alzira, Castelló, Catarroja, Elx, Llíria, Massalfassar, Riba-roja de Túria, San Antonio de Benagéber, València-Campanar, València - Vara de Quart i Vila-real prolongaran el contracte des de l’1 de gener fins al 3 de març de 2023

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball ha notificat a les empreses concessionàries del servei públic de la Inspecció Tècnica de Vehicles de la Comunitat Valenciana la prolongació del termini d’execució del contracte de concessió de serveis per a l’explotació en règim de concessió administrativa entre 55 i 62 dies, segons els casos.

Aquesta diferència de terminis és deu al fet que la desescalada de la situació de confinament, establida pel Reial decret 463/2020, es va produir en moments diferents en les àrees de salut de la Comunitat Valenciana.

En aquest sentit, el conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent, ha signat una resolució per a ampliar la duració del contracte 1997/CONT01/9 en 55 dies, des de l’1 de gener fins al 24 de febrer de 2023. Nova data de finalització per a les estacions d’ITV d’Alcoi, Benidorm, Gandia, Ondara, Ontinyent, Orihuela - San Bartolomé, Redován, Torrevieja, Utiel, Villena, Vinaròs i Xàtiva.

Així mateix, s’amplia en 62 dies, des de l’1 de gener fins al 3 de març de 2023, la nova data de finalització a les estacions d’ITV d’Alacant, Alzira, Castelló, Catarroja, Elx, Llíria, Massalfassar, Riba-roja de Túria, San Antonio de Benagéber, València-Campanar, València - Vara de Quart i Vila-real.

Cal recordar que el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es va declarar l’estat d’alarma per la situació de crisi sanitària per la COVID-19, va suspendre l’obertura al públic dels locals i els establiments minoristes, a excepció dels establiments considerats per la mateixa norma com a serveis essencials.

En aquest sentit, el 17 de març de 2020 la Direcció General d’Indústria, Energia i Mines va comunicar als concessionaris que el servei d’ITV no es considerava un servei essencial, per la qual cosa les estacions de les concessionàries haurien de romandre tancades mentre durara l’estat d’alarma.

Aquestes mesures excepcionals, adoptades durant l’estat d’alarma, van impossibilitar l’execució del contracte entre el 17 de març de 2020 i l’11 o el 18 de maig de 2020, segons els casos. Per tant, els concessionaris del contracte de serveis d’ITV van tancar les estacions de servei durant aquest període de temps, un total de 55 dies en el primer cas i 62 dies en el segon.

Tenint en consideració l’article 34.4 del Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l’impacte econòmic i social de la COVID-19, que estableix que en els contractes públics de concessió d’obres i de concessió de serveis vigents a l’entrada en vigor d’aquest reial decret llei, celebrats per les entitats pertanyents al sector públic en el sentit definit en l’article 3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, la situació de fet creada per la COVID-19 i les mesures adoptades per l’Estat, les comunitats autònomes o l’Administració local per a combatre-ho “donaran dret al concessionari al restabliment de l’equilibri econòmic del contracte, segons siga procedent en cada cas”.

Aquesta proposta de modificació té com a objectiu introduir el reequilibri per a compensar els concessionaris pel període en el qual no va ser possible la prestació del servei a conseqüència de l’estat d’alarma, i a partir de les diverses dates establides retornarà la prestació del servei en la Generalitat, a través de l’empresa pública Societat Valenciana d’ITV, que gestionarà directament el servei d’ITV per a millorar-ne l’eficiència, la competitivitat, la qualitat i economitzar els preus en benefici de la ciutadania, amb una reducció de les tarifes d’un 20 %, així com modernitzar i ampliar el servei.