Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
Comerç

Climent: “Donem suport al pla de compradors de BabyKid & Fimi amb una ambiciosa missió inversa de 120 empreses compradores internacionals”

26/01/2023
Climent: “Donem suport al pla de compradors de BabyKid & Fimi amb una ambiciosa missió inversa de 120 empreses compradores internacionals”
  • Climent reitera el suport a aquest certamen, que celebra la tercera edició després que tornara a València en 2020 

El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha inaugurat aquest matí la Fira BabyKid & Fimi, l’oferta expositiva més gran i l’única a agrupar tot l’univers de la infància, que obri aquest dijous les portes en Fira València.

Rafa Climent s’ha mostrat molt satisfet “per comprovar les expectatives positives de l’actual edició del certamen, després que tornara a terres valencianes l’any 2020, amb un gran èxit de participació tant de firmes nacionals com internacionals”.

“Tornem a donar suport al pla de compradors internacionals d’aquest certamen a través de l’Ivace, amb una missió inversa de 120 compradors que s’integren en el grup de més de 250 compradors internacionals dels cinc continents que visitaran la fira aquests dies, en un pla conjunt organitzat per l’Ivace, Icex España Exportació i Inversions, Asepri i Fira València”, ha comentat Climent.

La fira comptarà amb professionals procedents de més de 40 països, entre els quals figuren Itàlia, els Estats Units, el Regne Unit, Mèxic, Xile, Colòmbia, Portugal, Guatemala, Hondures, l’Equador, Israel, el Japó, l’Aràbia Saudita, els Emirats Àrabs, República Dominicana, els Països Baixos, Taiwan, Eslovènia i Croàcia.

Rafa Climent ha volgut destacar la importància de “recuperar certàmens que s’havien desplaçat a altres ciutats per a concentrar en Fira València l’oferta dels nostres sectors i empreses, i continuar donant suport a la internacionalització de la Comunitat Valenciana”.

En aquest sentit, ha mostrat la seua satisfacció per les bones perspectives d’un certamen que ha doblat la superfície expositiva en l’actual edició i comptarà amb més de 400 marques nacionals i internacionals, que exposaran els seus productes de moda infantil, calcer, puericultura i joguet, i les últimes col·leccions, a empreses importadores i punts de venda.

Exportacions

En 2021, l’exportació del sector de productes infantils assoleix el 53 % del total de facturació del sector, segons dades d’Asepri. Les empreses de moda i calcer infantil han incrementat la venda internacional amb el 59 % del total de la facturació de moda i calcer infantil en 2021. Les empreses de puericultura mantenen el nivell d’exportació, que ascendeix al 38 % del total de la seua facturació.

Europa, amb un 63 % del total de la xifra de venda internacional, és la principal destinació de les exportacions del sector de productes infantils i el volum més gran es realitza a Itàlia, Portugal, el Regne Unit, França, Grècia i Alemanya.

No obstant això, les empreses han ampliat els països objectiu fora d’Europa, de manera que les vendes a països no europeus s’han incrementat fins a assolir el 37 % en 2021. Les destinacions més rellevants han sigut els Estats Units, Mèxic, Colòmbia, Austràlia, l’Aràbia Saudita, Israel, la Xina i Tunísia.

Galeria d'imatges