Presidència
Promoció turística

Turisme promociona l’oferta turística de la Comunitat Valenciana a Dublín

29/01/2023
  • Turisme participa en el Holiday World Show de Dublín, el certamen turístic més important d'Irlanda que se celebra del 27 al 29 de gener
  • En aquesta edició, Turisme disposa de quatre taulells a l'estand de Turespaña, on estaran presents les marques Castelló Mediterrani, València Turisme i Benidorm
  • La Comunitat Valenciana manté actualment connexions aèries amb les ciutats irlandeses de Dublín, Cork, Kerry, Knock i Shannon

Turisme promociona l’oferta turística de la Comunitat Valenciana en la fira Holiday World Show de Dublín, el certamen turístic més important d’Irlanda, que se celebra del 27 al 29 de gener.

En aquesta ocasió, Turisme Comunitat Valenciana disposa d’un total de quatre taulells dins de l’estand de Turespaña, on es donarà cabuda a les marques de Castelló Mediterrani, València Turisme i Benidorm.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que “aquesta fira de Dublín és una de les cites internacionals del primer mes de l’any inclosa en el calendari de fires de Turisme 2023, que enguany assoleix els 50 certàmens en deu països diferents”.

En aquest context, ha recordat la importància de la promoció durant aquest any caracteritzat per “la reactivació del turisme a la Comunitat Valenciana”, la qual cosa ens permetrà afrontar el 2023 amb “resultats positius, després de tancar un any en què ja s’han assolit els més de 8,6 milions de turistes internacionals”, la qual cosa suposa haver recuperat el 91 % dels 9,5 milions rebuts en 2019.

“Els visitants irlandesos que s’acosten al nostre espai dins de l’estand de Turespaña podran conéixer més sobre els diversos productes turístics de la Comunitat”, hi ha afegit Colomer, que ha detallat els productes en els quals es farà especial èmfasi en aquesta edició del certamen, com ho són “el sol i platja, el turisme actiu i d’interior, el golf, el turisme cultural i el gastronòmic”.

“Una vegada més, vam mostrar la gran diversitat de producte i experiències amb les quals compta la Comunitat”, ha afirmat el secretari autonòmic, que ha concretat, a més, que “dins de l’espai de Turisme Comunitat Valenciana es promocionen els festivals musicals de Castelló i el seu immillorable entorn per a la pràctica d’activitats en la naturalesa; els parcs temàtics i les platges de Benidorm; les costes, les festes i la gastronomia de la Costa Blanca; els recursos culturals de València i Alacant, a més de mostrar la resta de possibilitats que ofereix la Comunitat Valenciana”.

Línies aèries i mitjans de comunicació

Quant al format de la fira, cal assenyalar que les primeres hores del primer dia del certamen són accessibles solament a professionals del sector turístic, per la qual cosa queden reservades per a les trobades amb agents de viatge, turoperadors, línies aèries i altres proveïdors de serveis turístics, així com premsa local.

En aquestes trobades, personal tècnic de Turisme presenta l’oferta de la Comunitat Valenciana, les novetats i els esdeveniments de la destinació. A més, és un espai on es consoliden relacions amb els agents ja coneguts i s’estableixen nous contactes i possibles vies de col·laboració.

Sobre la base de les xifres que ha lliurat l’organització, en la passada edició de 2020 es van comptabilitzar 1.200 visites de professionals de turisme, agents de viatge i membres dels mitjans de comunicació. El nombre total de públic assistent va ser, segons les mateixes fonts, de 46.600 persones, i es va arribar als 47.800 visitants durant tota la fira. Xifres d’afluència de públic que s’espera assolir en aquesta edició de 2023.

La Comunitat Valenciana manté connexions amb Irlanda a través dels aeroports d’Alacant i València amb les companyies Aer Lingus i Ryanair. Els aeroports de Dublín, Cork, Kerry, Knock i Shannon ofereixen vols durant tot l’any en el cas de la capital irlandesa, i de temporada en el cas dels quatre aeroports restants.

Mercat irlandés

Pel que fa al perfil del turisme irlandés que visita la Comunitat Valenciana, segons les últimes dades disponibles referents a l’any 2019, podem afirmar que roman una mitjana de 6,9 dies; realitza una despesa mitjana diària de 122 euros; el 12,8 % viatja amb paquet turístic i s’allotja en establiments hotelers (41,4 %), habitatges de lloguer (18,4 %), habitatges de familiars o d’amics (22,1 %) i com a segona residència (16,7 %), i el motiu de la visita és l’oci (96,1 %).

Amb referència a l’estacionalitat, és un mercat que viatja en el segon (32,1 %) i tercer trimestre de l’any (37,6 %), i un 95,3 % té com a destinació principal la província d’Alacant. El mercat irlandés se situa en el desé lloc del rànquing de mercats internacionals a la Comunitat Valenciana, amb una quota del 2,3 %.