Presidència
A través d'Invat·tur

Turisme Comunitat Valenciana crea Travel Explore, la nova eina que ajuda a optimitzar les campanyes de màrqueting

15/03/2023
Turisme Comunitat Valenciana crea Travel Explore, la nova eina que ajuda a optimitzar les campanyes de màrqueting
  • Basada en intel·ligència artificial, facilita dades sobre les cerques de vols de turistes per a viatjar a la Comunitat Valenciana
  • Aquesta eina ha sigut presentada a Vinaròs per Francesc Colomer, que ha lliurat, a més, els distintius de qualitat turística Sicted

Turisme Comunitat Valenciana, a través d’Invat·tur, ha creat Travel Explore, una nova eina d’informació que permet ajudar destinacions i empreses a optimitzar les respectives campanyes de màrqueting.

Aquesta eina, presentada a Vinaròs pel secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, naix amb l’objectiu d’ajudar el personal tècnic de les destinacions i els professionals i les empreses turístiques de la Comunitat Valenciana al fet que coneguen el potencial del sector turístic com a consumidor d’aplicacions basades en dades i intel·ligència artificial.

“Hem volgut que Vinaròs siga el primer lloc on presentar aquesta nova eina tecnològica”, ha assenyalat Colomer, per a qui “la tecnologia és i serà un factor fonamental per al turisme”.

Travel Explore permet enviar informació als seus subscriptors de manera periòdica amb dades referents a la ciutat des d’on busquen vols els turistes per a viatjar, el mes en què volen viatjar i l’aeroport preferent on volen arribar els turistes.

En aquest sentit, el que es pretén és que aquesta eina ajude a segmentar i personalitzar les campanyes de màrqueting segons el perfil del turista, ser eficient en la inversió de publicitat i monitorar l’evolució del turista potencial que pot viatjar a les destinacions de la Comunitat Valenciana.

En la jornada de presentació han participat, a més el director d’Intel·ligència Turística de la Generalitat, Mario Villar, el director del Gran Hotel Peñiscola i president de l’Agrupació d’Empresaris Turístics de Peníscola (Agretur), Francisco J. Ribera, i el vicepresident d’Hosbec i CEO d’RH Hoteles, Pablo Hernández.

Lliurament distintius de qualitat turística

Francesc Colomer ha participat també a Vinaròs, juntament amb l’alcalde de la localitat, Guillem Alsina, en el lliurament dels distintius del Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació (Sicted) a entitats del municipi que avalen la seua aposta i el compromís per l’excel·lència turística.

En concret, són tres les noves entitats de Vinaròs que han rebut el distintiu per primera vegada. La destinació està adherida al Sicted des de l’any 2018 i compta amb 19 serveis turístics distingits, entre els quals es troben restaurants i empreses turístiques de servei d’àpats, hotels i apartaments turístics, càmping, empresa de lloguer de vehicles i embarcacions, agència de viatges, a més de l’oficina Tourist Info.

Colomer ha destacat que “el Sicted és la gran aportació de valor del sector turístic” i la Comunitat Valenciana és la primera comunitat d’Espanya en certificats Sicted.

Colomer ha volgut remarcar el compromís de Turisme Comunitat Valenciana amb Vinaròs per l’impuls turístic, i ha assenyalat que des de 2019 Turisme ha invertit en la localitat un total de 891.355,62 euros, una xifra que ha permés dotar i mantindre les infraestructures de les platges de la localitat i impulsar cursos de formació turística.

Així mateix, Turisme ha fet costat al sector turístic municipal a través de les ajudes directes contra la COVID-19, a la competitivitat i la desestacionalització, la millora de recursos turístics i les ajudes a través del Bo Viatge i del programa de l’Imserso CV.

Galeria d'imatges